Fiscul dă bani pentru a-i învăţa pe angajaţi să vorbească frumos

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pentru că funcţionarii sunt slab pregătiţi

Fiscul dă bani pentru a-i învăţa pe angajaţi să vorbească frumos

Economie 06 Octombrie 2012 / 00:00 384 accesări

Nu este un secret că Fiscul românesc este \"neprietenos\", iar funcţionarii ANAF sunt slab pregătiţi sau nepoliticoşi. Un studiu a relevat, acum ceva săptămâni în urmă, că peste trei sferturi dintre angajaţii administraţiilor fiscale din România nu sunt în stare nici să dea răspunsuri corecte şi nici să dea informaţii exacte atunci când contribuabilii apelează la ei. Poate şi pentru că uneori unele persoane sunt propulsate în posturi care depăşesc cu mult competenţa şi posibilităţile lor. Există senzaţia că în cazul ANAF este şi o problemă de mentalitate. Ei nu sunt niciodată alături de contribuabil, ci în cealaltă parte a baricadei. Ei se consideră un soi de poliţişti şi au impresia că tot timpul contribuabilul încearcă să fenteze legea. Ei te urmăresc tot timpul până când greşeşti. Drept urmare, instituţia a decis să ia măsuri şi să-şi trimită angajaţii la cursuri în domeniul “tehnicilor de comunicare”, timp de patru luni. În total, peste 300 de angajaţi ai Fiscului vor fi instruiţi cum trebuie să li se adreseze contribuabililor şi ce anume să le răspundă.

OBLIGAŢI SĂ PARTICIPE Programul prin care angajaţii fiscului vor învăţa să vorbească frumos va costa 130.000 de euro şi este finanţat prin Fondul Social European (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Specialiştii în comunicare susţin că iniţiativa este binevenită şi că i-ar putea ajuta pe funcţionarii publici din administraţiile fiscale, specializaţi în \"cifre şi date\", să-şi poată ajuta mai bine interlocutorii. Este important ca funcţionarii Fiscului să ştie să explice de ce este necesar să completezi un nou formular sau de ce mai ai nevoie de un document suplimentar. Prezenţa la cursuri este obligatorie 100%. Serviciile de formare profesională a personalului din cadrul aparatului central şi teritorial al ANAF în domeniul tehnicilor de comunicare fac parte din proiectul „Dezvoltarea unui parteneriat viabil între ANAF şi beneficiarii direcţi ai serviciilor furnizate de acesta - premisă a eficientizării sistemului de colectare a veniturilor publice”.



12