Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să cumpere servicii de difuzare TV a unui spot video de „conștientizare și educare fiscală a contribuabililor“. Contractul, estimat la peste 2,6 milioane lei, este finanțat din fonduri europene, potrivit unui anunț publicat la finele săptămânii trecute în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Spotul are 30 de secunde și urmează să fie difuzat pe minimum șase posturi TV, dintre care două de știri, pentru o perioadă de trei luni. Scopul campaniei este destul de vag (având în vedere costul), ANAF sperând să majoreze „gradul de înțelegere a necesității plății obligațiilor fiscale și conformarea voluntară“... E chiar interesant de văzut un asemenea spot. „Vă rugăm, plătiți-vă taxele, ca să părem și noi folositori“ - ăsta să fie sloganul? „Plătește-ți taxele la timp, că oricum vom calcula greșit și te vom penaliza gratis“? „Hai să vezi Jurassic Park, adică orice sediu ANAF“? „Hai la muzeul calculatoarelor și funcționarilor publici“? „Tu plătește, că de controalele abuzive oricum nu scapi“? Oricum, licitația în cauză este parte a unui program mai larg al Fiscului. În iulie, ANAF a lansat o licitație pentru achiziția de servicii de creație, producție, instruire și organizare de evenimente, în cadrul acestei campanii de conștientizare și educare fiscală. Contractul total are o valoare estimată la 3,16 milioane lei, tot fonduri structurale, care, după cum se vede, sunt date pentru a fi irosite. Bună treabă, UE!