Poliţia din Italia a început o nouă investigaţie privind divizia locală a Google, pentru a verifica dacă îşi respectă obligaţiile fiscale, după ce autorităţile au constatat, într-o anchetă anterioară, nedeclararea unor venituri de peste 240 de milioane de euro şi datorii de 96 milioane de euro către stat. Ancheta anterioară, lansată de poliţia financiară din Italia în anul 2007, a vizat perioada 2002-2006 şi a dezvăluit că Google pusese la punct un sistem de transferare către Irlanda a profitului obţinut în Italia, pentru a plăti taxe mai scăzute. Compania care operează cel mai mare motor de căutare din lume şi dezvoltă cel mai răspândit sistem de operare pentru smartphone-uri are probleme similare cu autorităţile din Franţa şi Marea Britanie. Potrivit concluziilor anchetei anterioare din Italia, Google nu a declarat venituri de cel puţin 240 de milioane de euro obţinute în perioada 2002-2006 şi datorează către stat suma de 96 de milioane de euro, aferentă taxei pe vânzări. Noua investigaţie are rolul de a verifica evoluţia obligaţiilor fiscale ale companiei în Italia.
Google a precizat într-un comunicat că respectă legislaţia fiscală în toate ţările unde activează. Autorităţile italiene au intensificat, în ultimele luni, eforturile de supraveghere fiscală şi colectare de taxe, pentru a reduce deficitul bugetar şi datoria de stat. Poliţia vizează inclusiv practicile companiilor multinaţionale cu activităţi pe internet, ce pot transfera profiturile obţinute către state unde taxele sunt mai reduse. Franţa pregăteşte o legislaţie care ar împiedica firmele de servicii online să transfere profiturile în ţări cu regimuri fiscale mai permisive. Impozitarea adecvată a sectorului digital ar putea creşte veniturile statului francez cu 500 de milioane de euro pe an, contribuind la reducerea deficitului bugetar, a declarat recent Philippe Marini, şef al comisiei pentru finanţe din Senatul de la Paris.
Google este şi în vizorul Microsoft. Printr-o nouă campanie anti-Google intitulată Scroogled, Microsoft încearcă din nou să argumenteze de ce este mai eficient şi mai constructiv să folosiţi Bing, în defavoarea Google. Faţă de alte situaţii similare, noile argumente s-ar putea sa fie mai adevărate ca niciodată. O politică introdusă recent de Google pentru Google Shopping merge pe sistemul celui care plăteşte mai mult. Astfel, dacă două firme vând servicii similare, printre rezultate va apărea mai sus firma care a plătit mai mult pentru reclama la Google, în loc să ajungă mai sus cea care are un rating mai bun sau a avut mai multe click-uri de la utilizatori, în ultima perioadă. După descrierea detaliată a situaţiei actuale în mediul cumpărăturilor online, prin intermediul serviciului Google Shopping, Scroogled.com atrage atenţia asupra democraţiei folosite pe bing.com la acelaşi capitol. Diferenţa cea mai importantă este şi cea mai simplă, Bing nu sortează rezultate în funcţie de suma de bani primită de la un vânzător online.