Fiscul nu te vrea pe tine, ci doar banii tăi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Fiscul nu te vrea pe tine, ci doar banii tăi

Economie 18 Octombrie 2016 / 14:55 703 accesări

ANAF lansează o aplicație pentru smartphone, de împrietenire cu plătitorii de taxe

ANAF lansează o aplicație pentru smartphone, de împrietenire cu plătitorii de taxe

Președintele ANAF, Dragoș Doroș: „Vrem să-i facem pe contribuabili să vină cât mai rar la sediile Fiscului“

Președintele ANAF, Dragoș Doroș: „Vrem să-i facem pe contribuabili să vină cât mai rar la sediile Fiscului“

Până și ANAF s-a plictisit de cozile de la ghișee și de munții de hârtie birocratică de calitatea întâi. De unde și eforturile recente de digitalizare. Strategia este de informatizare, formalizare și rărire a vizitelor la sediu, a spus, marți, președintele instituției, Dragoș Doroș - „Vrem ca plata impozitelor să fie foarte rapidă și simplă, și pentru contribuabili, și pentru noi“. În acest context, ANAF pregătește lansarea unei aplicații pentru mobil, de împrietenire cu românul, și un milion de e-mail-uri personalizate, întru informarea mai bună a firmelor.

Direcția Antifraudă (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a încasat, în acest an, cu 30% mai multe amenzi decât în 2015 și a efectuat cu 3% mai multe controale, a declarat, marți, președintele instituției, Dragoș Doroș - „Acum avem în divizia de mari contribuabili circa 1.500 de contributori. Lor li se adaugă 22.000 - 24.000 de contribuabili mijlocii care, din februarie, sunt centralizați din 42 de birouri județene în opt birouri regionale. Ei sunt administrați special, pentru că, împreună, aduc în jur de 60 - 70% din veniturile la bugetul statului“. Potrivit șefului ANAF, pentru micii contribuabili, strategia este de informatizare, de formalizare și de rărire a vizitelor la ghișeu - „E vorba de resurse aici. Nu dorim să risipim foarte mulți bani pentru un număr mare de contribuabili, care, până la urmă, nu au cea mai importantă contribuție la buget. Și ei sunt, însă, importanți, pentru că de aici se ridică business-uri care devin mijlocii și, de ce nu, mari. Ideea e să îi facem să vină cât mai rar la sediile Fiscului și să plătească impozite cât mai simplu“. În acest context, ANAF lucrează la o aplicație pe mobil, cu scopul de-a se împrieteni cu contribuabilii, a punctat Doroș - „Nu o să dea informații spectaculoase, dar o să fie acolo și o să spună 10 - 15 lucruri importante și utile. Sper ca aplicația să fie gata într-o lună. Pentru firme, în cel mult trei luni, vom lansa un milion de e-mail-uri personalizate, ca să le informăm mai bine. Ele se vor activa cu semnătură electronică“.

Taguri articol


12