„Flautul fermecat” - vervă, culoare şi emoţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Premieră la Teatrul „Oleg Danovski”

„Flautul fermecat” - vervă, culoare şi emoţii

Cultură 17 Iunie 2014 / 00:00 3073 accesări

Sala Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” a fost plină duminică seară, semn că premiera capodoperei mozartiene „Flautul fermecat” a stârnit interesul publicului tomitan. Spectacolul a fost dedicat iubitorilor muzicii de operă de toate vârstele, la final de stagiune, ca un dar de vacanţă pentru publicul meloman care va sta departe de sala de spectacole aproximativ trei luni. Conceput sub forma unui „Singspiel” - părţile muzicale au alternat cu momentele de proză - spectacolul a fost prezentat în limba română, sub conducerea muzicală a maestrului Radu Ciorei.

Timp de aproximativ două ore şi jumătate (fără pauză), publicul a urmărit captivat nu doar firul epic şi transpunerea muzicală, ci şi elementele vizuale impresionante.

COSTUME ECLATANTE Costumele originale, cu platforme la nivelul taliei sau cu crinolină şi cu paiete - veşmintele doamnelor şi ale Reginei Nopţii sau cu nuanţe vii şi contrastante - cele ale Papagenei şi ale lui Papageno, dar şi hainele paznicului negru Monostratos au contribuit din plin la succesul premierei la nivel vizual, meritul aparţinându-i scenografei Adriana Urmuzescu. În contrast cu aceste costume, veşmintele celor doi eroi îndrăgostiţi ai operei mozartiene, Pamina şi Tamino, au atras prin simplitate.

JOC DE LUMINI ŞI OGLINZI Nu trebuie uitate nici perucile albastre şi nici coafurile înalte ale Reginei Nopţii şi ale doamnelor din suita ei. Tot scenografa bucureşteană Adriana Urmuzescu a gândit şi decorurile cu elemente mobile - jocul de oglinzi, care a creat efecte speciale. Proiecţiile video, rod al unei colaborări în echipă, au susţinut mesajul „fermecat” al poveştii, dominând figuri geometrice precum triunghiul şi cercul, din reprezentările vizuale nelipsind nici simbolul spiralei, nici cel al ceasului.

O EXPERIENŢĂ MINUNATĂ „A fost o experienţă minunată, la nivelul titlului operei. Am depăşit pas cu pas fiecare moment. Oamenii din acest teatru au foarte mult potenţial. Echipa a muncit foarte mult. Sunt mândru de ceea ce am văzut, de ceea ce s-a construit”, a spus tânărul regizor Ştefan Munteanu.

APLAUZE LA SCENĂ DESCHISĂ A reuşit să transmită emoţie soprana Mădălian Sandu, interpretând-o cu sensibilitate şi gingăşie pe Pamina, la fel şi tenorul Doru Iftene, în rolul temerarului Tamino. Cele trei doamne (Mihaela Ionescu, Stela Sârbu şi Lucia Mihalache) şi reflexiile lor (Silvia Simionescu, Magda Marcu şi Gabriela Dobre) au făcut, de asemenea, spectacol. La fel şi învăţatul şi înţeleptul preot Sarastro (Constantin Acsinte) şi suita sa. A strălucit pe scenă - şi la propriu - Regina Nopţii, interpretată de soprana Laura Eftimie. Au cucerit publicul prin interpretarea lor vivace baritonul Marius Eftimie, care l-a redat cu umor pe simpaticul şi guralivul păsărar Papegeno, dar şi tenorul Bogdan Sandu, în rolul paznicului negru Monostratos, îndrăgostit fără speranţă de Pamina. De asemenea, a încântat spectatorii soprana Smaranda Drăghici, în rolul Papagenei, în duetul său cu Papageno. Cei trei copii - eleve ale Colegiului Naţional de Arte „Regina Maria” - au conferit un plus de prospeţime operei prin vocile lor suave.

Din distribuţia premierei „Flautul fermecat” au mai făcut parte: Laurenţiu Severin - Oratorul, Bogdan Ocheşel - preot I, Toni Zidaru - preot II, Adrian Bădilă şi Mădălin Băldău - armurieri şi Cristian Parmac, Petre Bulgaru şi Mădălin Băldău sclavi. Aplauzele la scenă deschisă şi nenumăratele ropote de la final, în picioare, au confirmat că „Flautul fermecat” şi întreg colectivul Teatrului „Oleg Danovski” şi-au atins scopul.



12