Formare continuă pentru profesori

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Formare continuă pentru profesori

Social 12 Iunie 2012 / 00:00 741 accesări

La începutul lunii a avut loc, la Poiana Braşov, prima ediţie a Conferinţei Naţionale „Formarea continuă a profesorilor de limba română, engleză şi franceză în societatea cunoaşterii”. Manifestarea, organizată în cadrul proiectului european cu acelaşi nume, a reunit 150 de participanţi, printre aceştia numărându-se şi reprezentanţi ai Casei Corpului Didactic din Constanţa. Pe parcursul Conferinţei Naţionale, participanţii au luat parte la workshop-urile tematice şi grupurile de lucru organizate pentru prezentarea în detaliu a oportunităţilor create în cadrul proiectului. Astfel, profesorilor le-a fost prezentat programul de formare, s-au identificat soluţii pentru valorizarea programului de formare la nivelul grupului ţintă (profesori din aria curriculară „Limbă şi comunicare”), au învăţat să folosească platforma e-learning şi au dezbătut aplicabilitatea informaţiilor acumulate în urma programului de formare. Totodată, mulţumită prezentărilor susţinute de participanţi, pe subiecte legate de scopul şi rolul educaţiei, s-a realizat schimbul de idei şi bune practici în privinţa educaţiei prin învăţare diferenţiată, ce a reprezentat obiectivul principal al evenimentului. Conferinţa a contribuit, astfel, la dezvoltarea capacităţilor de interrelaţionare în cadrul comunităţilor profesionale şi la încurajarea accesului şi a participării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar - profesori de limba română, limba engleză, limba franceză şi profesori pentru învăţământul primar - la oportunităţile oferite prin proiect. Rezultatele obţinute în urma conferinţei vor constitui baza dezvoltării primului „Ghid de bune practici în formarea continuă a profesorilor de limbă română, engleză, franceză şi a profesorilor pentru învăţământul primar”. Proiectul este finanţat din fonduri europene şi are ca obiectiv general formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din aria curriculară „Limbă şi Comunicare”.



12