„Formarea continuă a profesorilor în societatea cunoaşterii”, by „Andrei Şaguna”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Formarea continuă a profesorilor în societatea cunoaşterii”, by „Andrei Şaguna”

Social 05 Decembrie 2012 / 00:00 547 accesări

În weekend-ul care s-a încheiat, s-a desfăşurat la Sinaia Conferinţa Naţională a profesorilor de Matematică şi Ştiinţe economice organizată de Universitatea „Andrei Şaguna” în cadrul proiectului cu finanţare europeană „Formarea continuă a profesorilor de Matematică şi Ştiinţe Economice în societatea cunoaşterii”. Sălile de conferinţe ale hotelului „Internaţional” au găzduit o manifestare ştiinţifică de înaltă ţinută, la care au participat profesori formatori angajaţi în proiect şi profesori absolvenţi ai cursurilor de formare. Lucrările au cuprins prezentări realizate de experţi ai Universităţii „Andrei Şaguna” şi ai instituţiilor partenere în proiect – SIVECO România, Centrul pentru Inovare în Educaţie, dar şi expuneri ale unor invitaţi speciali, care s-au bucurat de mare succes. Prof.univ.dr. Ion Ovidiu Pânişoară de la Facultatea de Psihologie şi Stiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, autor a numeroase lucrări de specialitate, a conferenţiat despre „Motivarea pentru cariera didactică”, subiect care, constituind o mare şi actuală problemă, a suscitat interes şi a provocat un valoros feed-back din partea profesorilor participanţi. Prof. Radu Jugureanu, manager al Departamentului E-content al SIVECO, expert de talie internaţională, a prezentat „O perspectivă pentru educaţia secolului XXI”, construită pornind de la percepţia realistă a neajunsurilor sistemului educaţional românesc. Mai mult decât a constata, perspectiva lui Radu Jugureanu arată şi căile de urmat pentru ca proiectele de formare a profesorilor să-şi îndeplinească adevărata finalitate, aceea de a pregăti elevii pentru a trăi şi munci într-o societate în continuă schimbare, ale cărei condiţii le putem doar intui.

Conferinţa a cuprins şi ateliere organizate pe grupuri de lucru, în cadrul cărora profesorii formatori, absolvenţii şi experţii în educaţie au căutat să identifice exemple de bune practici, care să contribuie la consolidarea corelării între metodele de predare şi necesităţile de învăţare ale elevilor, pentru a face faţă provocărilor societăţii bazate pe cunoaştere. Acestea vor constitui conţinutul Ghidului ce va fi elaborat şi postat pe portalul proiectului, la dispoziţia actualilor şi viitorilor formatori din proiect.

Pornind de la nevoile educative identificate în unităţile de învăţământ din care provin profesorii-formatori şi absolvenţii primei serii de formare, în raport cu standardele curriculare naţionale, în cadrul worshop-urilor conferinţei au fost stabilite modalităţile de implementare a curriculum-ului integrat la decizia şcolii, interdisciplinar pentru matematică şi ştiinţe economice, diferenţiat pe cele trei trepte de educaţie: primar, gimnazial şi liceal, cu scopul de a crea noi competenţe pentru integrarea cu succes în viaţa activă a elevilor.

Conferinţele naţionale se vor perpetua anual şi după finalizarea proiectului şi vor constitui, alături de portalul educaţional, cadrul pentru crearea unor reţele la nivel regional şi naţional în care profesorii vor putea interacţiona în vederea optimizării procesului de formare continuă a cadrelor didactice care predau matematică şi discipline economice.

Proiectul „Formarea profesorilor de matematică şi ştiinţe economice în societatea cunoaşterii” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Vă mulţumim pentru solicitudinea pe care o arătaţi instituţiei noastre, servind totodată interesul public prin diseminarea informaţiilor pe care vi le remitem.

Taguri articol


12