Formula 1 revine în Mexic după o pauză de 23 de ani

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Automobilism / CM de Formula 1

Formula 1 revine în Mexic după o pauză de 23 de ani

Sport 30 Octombrie 2015 / 18:23 1184 accesări

Formula 1 revine la sfârșitul acestei săptămâni în Mexic, după o pauză de 23 de ani, pe un circuit renovat, care va reprezenta o necunoscută pentru piloții angrenați în actuala ediție a Campionatului Mondial. Marele Premiu al Mexicului îi va avea ca principali protagoniști pe britanicul Lewis Hamilton, care și-a asigurat deja titlul mondial, alături de coechipierul său de la Mercedes, germanul Nico Rosberg, și de compatriotul acestuia Sebastian Vettel (Ferrari). Circuitul „Autodromo Hermanos Rodriguez” din Ciudad de Mexico, a cărui modernizare a durat aproximativ șase luni, are o pistă în lungime de 4,304 km, o linie dreaptă de 1.302 m și 16 curbe, ultima denumită „Nigel Mansell”, în onoarea ultimului învingător al acestei curse. Piloții urmează să parcurgă 71 de tururi, traseul total măsurând 305,584 km.

Nigel Mansell a câștigat Marele Premiu al Mexicului în 1992, an în care pilotul britanic a cucerit și titlul de campion mondial în Formula 1, singurul din palmaresul său. Mexicul a fost în două perioade gazda unui Mare Premiu de Formula 1, din 1963 și până în 1970, iar apoi între 1986 și 1992. Revenirea Marelui Circ pe pământul mexican este așteptată cu nerăbdare de iubitorii sporturilor cu motor din această țară, peste 100.000 de spectatori urmând să asiste în direct la cursa de duminică.

PILOȚII MCLAREN-HONDA, PENALIZAȚI PE GRILA DE START A MARELUI PREMIU AL MEXICULUI

Piloții echipei McLaren-Honda vor fi sever penalizați pe grila de start a Marelui Premiu de Formula 1 al Mexicului, duminică, în special din cauza schimbărilor de motoare din weekend-ul trecut. Cum cota de motoare este de maximum cinci în acest sezon, cei doi foști campioni mondiali ai team-ului McLaren, Fernando Alonso și Jenson Button, au abuzat de noile componente care, aproape în fiecare weekend, îi obligă să ia startul din spatele grilei. Duminică, Alonso va fi penalizat cu 15 locuri, dintre care 10 pentru o nouă evoluție a motorului său nipon, dezvoltarea în cursul sezonului fiind interzisă de regulament, și cinci pentru o probabilă schimbare a cutiei de viteze.

Schimbările de motor sau de componente ale sistemului hibrid, la nivelul de recuperare a energiei (eșapament sau frânare), se pedepsesc aspru în acest sezon, cu minimum cinci locuri pentru fiecare nouă componentă de motor în afara cotei. În acest clasament foarte special, piloții McLaren sunt în capul listei. Button, de exemplu, va primi 50 de locuri de penalitate în acest weekend, dintre care 25 pentru că a testat componente noi cu care doar monopostul lui Alonso era dotat în Statele Unite, duminica trecută, apoi încă 25 pentru a trece la etapa următoare și pentru a fi la nivelul coechipierului său spaniol.

Citește și:

Cei 2.300 de metri altitudine de la Ciudad de Mexico, o provocare pentru motoarele turbo

Lewis Hamilton a devenit campion mondial de Formula 1 pentru a treia oară în carieră



12