„Fragmentul ca metaforă urbană”, surprins pe pânze

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Fragmentul ca metaforă urbană”, surprins pe pânze

Cultură 26 Ianuarie 2011 / 00:00 2729 accesări

Mariana Constantinescu Bileca revine în atenţia publicului iubitor de artă cu o nouă expoziţie personală, vernisajul susţinut de criticul de artă Alice Dinculescu fiind programat, vineri, de la ora 17.00, la galeria de artă „Ion Nicodim” din cadrul Pavilionului Expoziţional. Prezenţă activă pe simezele constănţene - la expoziţiile de grup al Filialei I Constanţa a Uniunii Artiştilor Plastici din România - dar mai ales pe cele naţionale, în special bucureştene, plasticiana propune spre decodificare, analiză şi contemplare „Fragmentul ca metaforă urbană”. Rezultat al proiectului său de masterat, cea de-a treia expoziţie personală din cariera sa reuneşte 24 de lucrări. Având titluri diverse - „Nostalgie veneţiană”, „Metamorfozele unui vid”, „Întreg agresat”, „Trepte spre nicăieri”, „Veşmânt mural”, „Structuri şi sensuri” sau „Sugestii murale” - picturile sale au aceeaşi tematică, fragmentul, înţeles ca „o figură a absenţei şi o mărturie a unitarului, a întregului”, după cum spune autoarea, citând cunoscutul critic de artă Aurelia Mocanu.

Expoziţia constituie partea practică a temei de cercetare a Marianei Constantinescu Bileca, masterand în anul al II-lea la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, la clasa reputatului Marcel Bunea. Plasticiana, licenţiată a Facultăţii de Arte, specializarea Pedagogia Artelor Plastice şi Decorative din cadrul Universităţii „Ovidius”, a mai participat la expoziţiile colective: „O retrospectivă” - Galeriile „Căminul Artei”, Bucureşti, „12 dintre Ăştia” şi „Noi” - Galeria Orizont, Bucureşti, „Să nu ucizi” - Sala Timco, Timişoara, „Gânduri şi imagini despre fragmentele lumii 1 şi 2”, la Bucureşti şi Primăria Cernavodă. Expoziţia „Fragmentul ca metaforă urbană” va fi deschisă, în vară, şi la Bucureşti, când artista îşi va susţine proiectul de masterat.



12