O delegație franceză s-a oprit, în data de 15 noiembrie, la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, în căutare de modele de bună practică în domeniul asistenței sociale, se precizează într-un comunicat de presă al instituției. „Specialiștii în domeniul asistenței sociale și protecția copilului din Brest, Franța - oraș înfrățit cu municipiul Constanța - vor să le arate specialiștilor de la malul mării cele mai bune practici în domeniu și, bineînțeles, să preia de aici modele ce pot fi aplicate în Franța“, se arată în comunicatul de presă. Concret, vizita francezilor înseamnă discuții cu șefii serviciilor Direcției și, eventual, elaborarea unui program de formare continuă a acestora.
Reprezentanții Asociației de Prietenie Brest - Constanța „vor încerca să găsească similaritățile cu sistemul din Franța, dar și cele mai bune modele de cursuri și bune practici în ceea ce privește formarea continuă a specialiștilor. Dorința conducerii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța este de a crea un centru de formare continuă, alături de Institutul de Științe Educative și Sociale (ITES) Brest, Franța și este susținută de Consiliul Județean Constanța“, se mai spune în informarea de presă.
„Colaborarea în domeniul social între Asociația de Prietenie Brest - Constanța și DGASPC Constanța durează de foarte mulți ani, în cadrul înfrățirii dintre cele două orașe. Schimburile între profesioniști sunt susținute de către municipalitate din punct de vedere strategic și financiar, așa cum în România protecția copilului și asistența socială sunt în responsabilitatea Consiliului Județean“, a declarat Sylvie Carriou, președintele Asociației de Prietenie Brest - Constanța.
Potrivit comunicatului de presă al DGASPC, parteneriatul dintre Asociația de Prietenie Brest - Constanța, ITES și Universitatea „Ovidius“, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, a fost încheiat în 2004. De-a lungul timpului au existat mai multe vizite ale specialiștilor constănțeni în Franța și invers, dar și schimburi de experiență între studenții Facultății de Psihologie și Științele Educației și cei francezi.
Luând în considerare gravele probleme cu care se confruntă oamenii din acest domeniu, de la legislație până la rezolvarea unor cazuri concrete, este ușor de intuit că vor fi multe aspecte de lămurit, rezolvat etc., dar de preluat (?!) modele de bună practică, puțin probabil. Așteptăm cu nerăbdare rezultatele acestei vizite și exemplificarea modelelor preluate de specialiștii fancezi de la noi, dar și viceversa.