Franța PARALIZEAZĂ Europa: grevă de amploare a piloților Air France

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Franța PARALIZEAZĂ Europa: grevă de amploare a piloților Air France

Externe 07 Aprilie 2018 / 18:30 738 accesări

O nouă grevă la compania aeriană Air France continuă sâmbătă, pentru măriri de salariu, provoacând anularea a 30% din zboruri, relatează AFP. Această grevă paralizează, practic, traficul aerian în Europa, pentru că multe dintre cursele anulate erau în afara Franței.

De asemenea, traficul feroviar a fost perturbat miercuri, în întreaga reţea SNCF, în a doua zi a unei greve împotriva unor proiecte guvernmentale de reformare a sectorului feroviar francez, cărora sindicatele li se opun la unison, relatează Reuters.

Adunări generale erau prevăzute în vederea luării hotărârii de a continua greva - care urmează să se desfăşoare două zile din cinci pe o perioadă timp de trei luni, la iniţiativa a patru sindicate.

Sud-Rail a îndemnat la aprobarea unei greve din 24 în 24 de ore.

Secretarul general al UNSA-Ferroviaire, al doilea sindicat în SNCF, Roger Dillenseger, a declarat pentru Europe1 că organizaţia sa le va recomanda salariaţilor să continue greva ”potrivit metodei unitare pe care am decis-o majoritar”, şi anume o reluare a muncii joi, până la următoarea grevă - duminică şi luni - în cazul în care nu se înregistrează progrese până atunci.

Numărul doi la CGT cheminots, Thierry Nier, a dat asigurări la FranceInfo că ”numeroşi lucrători feroviari sunt (de acord) cu modul grevei noastre”, adoptate împreună cu Unsa, FO şi CFDT.

SNCF a anunţat că se aşteaptă miercuri la o situaţie la fel ca marţi - când au circulat un TGV din şapte, un tren intercity din opt, un tren TER sau Transilien din cinci şi trei trenuri internaţionale din patru.

Traficul în reţeaua regională RER, operată de SNCF, urmează să varieze între o ramă din două sau una din şase, în funcţie de linie.

Compania publică a anunţat marţi un nivel global de participare la grevă de 34%, însă clar mai mare în rândul personalului necesar funcţionării trenurilor - 77% în rândul conductorilor, 69% al controlorilor şi 39% al acarilor.

Intervievat la France Inter, Eric Meyer, secretarul federal al Sud-Rail, a acuzat conducerea că manipulează datele. ”Datele pe care ni le arată instituţiile arată un nivel al grevei de peste 60%”, a declarat el.

PRIMELE AMENDAMENTE ADOPTATE ÎN COMISIE

”Observăm că mobilizarea a fost foarte puternică”, a declarat Roger Dillenseger. ”Să facem grevă pentru ca să creăm neplăceri utilizatorilor nu este obiectivul nostru. Obiectivul nostru este să ieşim din conflict, să negociem şi să găsim soluţii adevărate”.

În paralel, Guvernul a obţinut adoptarea în comisie, marţi seara, în Adunarea Naţională, a primelor amendamente anunţate la sfârşitul săptămânii trecute la proiectul de lege cu privire la noul pact feroviar cu privire la modalităţile deschiderii sectorului concurenţei, după ce a renunţat să procedeze prin ordonanţe.

Ministrul Transporturilor Elisabeth Borne a subliniat că aceste amendamente asigură ”o veritabilă portabilitate a drepturilor fără limită de durată” ale lucrătorilor feroviari în cazul schimbării operatorului.

”Departe de o «trecere în forţă» pe care o denunţă unii, eu mă plasez hotărât într-un demers constructiv, atent la dialogul social şi la dezbaterea parlamentară”, a declarat ea.

Deputatul LREM Jean-Baptiste Djebbari, raportorul reformei feroviare, şi-a exprimat satisfacţia faţă de aceste progrese ”cu privire la garanţii sociale puternice”, însă a cerut Guvernului să ia rapid o decizie cu privire la datoria în valoare de 46 de miliarde de euroa care grevează conturile SNCF.

”Este important ca statul să spună cum, când şi în ce condiţii va fi preluată, tratată, datoria SNCF”, a declarat el la Euroe1, în contextul în care Guvernul a anunţat, până acum, că se va pronunţa asupra problemei datoriei doar după adoptarea reformei.

Roger Dillenseger a declarat că problema datoriei ar trebui să fie abordată în cadrul unei noi sesiuni de negocieri, prevăzute joi, cu ministerul.

Însă el a reclamat o ”rearanjare a calendarului” reformei, apreciind că problema statutului lucrătorilor feroviari - pe care Guvernul vrea să-l suprime în cazul unor noi recrutări - ar trebui să se pună abia după încheierea negocierilor unei noi convenţii colective la nivelul sectorului feroviar.

”Suntem în plină activitate, în plin şantier. Să lăsăm mai întâi negocierile cu privire la convenţia colectivă să se încheie, iar apoi să reflectăm la statut”, a îndemnat el.

Taguri articol


12