În încercarea de a identifica noi resurse financiare şi frustrată că nu poate taxa majoritatea companiilor IT americane, Franţa analizează o nouă taxă, asupra colectării de către aceste companii a datelor personale ale utilizatorilor. Propunerea a fost prezentată într-un raport realizat pentru preşedintele Hollande, în care sunt incluse diverse măsuri pe care Guvernul de la Paris le-ar putea adopta împotriva a ceea ce autorităţile franceze consideră evitarea taxelor de către companii precum Google, Amazon şi Facebook. Aceste companii adună cantităţi mari de informaţii despre utilizatori şi le folosesc pentru a-şi face produsele mai atractive sau pentru a direcţiona publicitate relevantă către clienţi. Atât de extinsă este colectarea de date personale şi atât de promiţătoare sunt oportunităţile de afaceri, încât raportul descrie acest tip de informaţie drept materia primă a economiei digitale.
Google generează venituri de peste 30 de miliarde de dolari anual din publicitate, inclusiv 1,5-2 miliarde de dolari în Franţa. La fel ca multe alte companii americane active pe internet, nu plăteşte aproape deloc taxe în Franţa. Atingerea obiectivului privind taxarea marilor companii de pe internet va fi dificilă, se arată în raport, întrucât va fi necesară colaborare internaţională. Franţa a luat în calcul şi alte taxe, în trecut. În mandatul predecesorului lui Hollande, Nicolas Sarkozy, Guvernul de la Paris a propus o taxă pe publicitatea pe internet. Propunerea a stagnat ulterior, întrucât companiile locale au afirmat că vor fi afectate mai mult decât Google. Autorităţile franceze supraveghează, de asemenea, discuţiile dintre Google şi furnizorii francezi de informaţie online, care vor să fie plătiţi pentru link-urile pe care motorul de căutare le oferă către conţinut de pe site-urile lor. Nivelul taxei se va baza pe numărul de utilizatori de internet urmăriţi de o companie, acesta urmând să fie stabilit prin audit extern. Autorii raportului nu au recomandat un nivel de taxare şi nu au estimat eventuale venituri.