Fregata „Regele Ferdinand“ a primit nota 10 de la NATO

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Fregata „Regele Ferdinand“ a primit nota 10 de la NATO

Eveniment 25 Septembrie 2012 / 00:00 414 accesări

EXERCIŢII Echipajul fregatei „Regele Ferdinand“, plecată în misiune de luptă anti-piraterie în Golful Aden, a fost evaluată de oficiali al NATO. „După trei zile de pregătire la Centrul Maritim NATO pentru instruirea echipajelor care participă la operaţii de interdicţie maritimă (NMIOTC - NATO Maritime Interdiction Operational Training Center) din Souda, insula Creta, echipa de comandă a fregatei „Regele Ferdinand“, împreună cu echipele de boarding şi de Forţe pentru Operaţii Speciale (FOS), aflate la bordul navei, au avut două zile de evaluare. Conform scenariului, fregata românească a fost nava care a acordat ajutor unei navei atacate de piraţi, respectiv navei şcoală Aris, care a jucat rolul de navă piratată. Scenariul a fost unul dinamic, adus cât mai aproape de realităţile zonei de operaţii. Instructorii au urmărit modul de acţiune al echipajului în caz de intervenţie la o navă piratată, dar şi acţiunea grupelor de boarding şi de FOS pentru capturarea piraţilor aflaţi în Skif-uri sau pentru eliberarea unei nave capturate de piraţi“, a precizat în corespondenţa trimisă în ţară ofiţerul de relaţii publice al fregatei „Regele Ferdinand“ pe timpul participării la Operaţia ATALANTA, locotenent-comandor Mihai Egorov. La finalul evaluărilor, commodore Ioannis G. Pavlopoulos H.N., comandantul NMIOTC, a oferit diplome de absolvire a cursului anti-piraterie membrilor echipei de comandă, echipelor de boarding şi de FOS ale navei, apreciind efortul pe care l-au depus de-a lungul săptămânii.

ZBOR DEASUPRA MEDITERANEI În prima zi de marş, de la plecarea din portul Souda spre Golful Aden, a fost efectuat primul zbor pe care elicopterul Puma Naval l-a executat deasupra Mării Mediterane. La manşă au fost comandorul (av) Tudorel Duţă şi cpt. (m) Bogdan Curcă, iar mecanic de bord, m.mp. Ion Sandu. „A fost primul zbor pe care piloţii l-au executat de la plecarea din portul Constanţa, lipsa reperelor, lipsa platformelor cu care erau obişnuiţi în Marea Neagră şi culoarea albastră a mării, fiind elementele pe care ei le-au identificat ca fiind diferite faţă de zborurile executate deasupra Mării Negre. Rând pe rând s-au succedat la manşă şi ceilalţi piloţi aflaţi la bord, locotenent-comandorul (av) Marius Mitric şi căpitanul (m) Marcel Cârnu“, a precizat lt. cdor. Mihai Egorov.

Taguri articol


12