În ultimii ani, investitorii nu prea s-au apropiat de România. Şi dacă au făcut-o, nu au rezistat mult aici şi şi-au luat tălpăşiţa. Au trecut trei ani de criză în care alambicatul aparat al statului nu s-a restructurat, dosarele cu privatizări încă stau prin sertare, aşteptându-şi rândul de prea mult timp, în vreme ce politicienii Puterii se întrec în declaraţii din care nu reiese că ar sprijini cu ceva potenţialii investitori. Şi uite-aşa, România rămâne o haltă economică neînsemnată, unde trenurile de lux nu opresc încă de teamă că vor deraia. Ministrul britanic pentru Comerţ şi Investiţii, Stephen Green, este de părere că investitorii britanici nu cunosc suficient oportunităţile de afaceri din România, dar spune că cei prezenţi pe piaţă acuză lipsa de transparenţă din domeniul achiziţiilor publice şi procedurilor aferente, având, însă, printre avantaje, forţa de muncă înalt calificată şi relativ ieftină. Întrebat dacă ştie să fi cumpărat vreodată un produs românesc, Green a spus că a cumpărat haine româneşti sau mărci britanice de haine confecţionate în România. El a spus că nu îşi aminteşte ce părere i-au făcut produsele respective: \"Vă pot spune, însă, că turismul în România este prea puţin promovat în Marea Britanie. Nu am văzut chiar eu, dar am mulţi prieteni care mi-au povestit că România este o ţară foarte frumoasă. Cred că oportunităţile de turism de aici nu sunt suficient de vizibile pentru britanici şi cred că aţi putea atrage mai mulţi turişti britanici aici\".