Frunză de (la) ţară cu preţ de Vuitton naţional

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Frunză de (la) ţară cu preţ de Vuitton naţional

Eveniment 01 Aprilie 2013 / 00:00 456 accesări

Anunţul ministrului delegat Maria Grapini privind posibila schimbare a brandului turistic al României a deranjat-o pe Elena Udrea, fost ministru al Turismului. „Decizia de a înlocui brandul trădează diletantism şi lipsă de viziune”, a declarat Udrea pe blogul personal, singurul loc unde fostul ministru mai poate comunica cu opinia publică. Udrea se laudă pe acelaşi blog că a cheltuit 13 milioane de euro pentru crearea şi promovarea brandului turistic al României. Bineînţeles că vorbim şi despre celebra şi costisitoarea frunză. Doar pentru acest simbol, Udrea a plătit nu mai puţin de 800.000 de euro, în condiţiile în care, la vremea respectivă, s-a dovedit că aceeaşi frunză putea fi achiziţionată online cu doar... 250 de euro (fără alte zerouri). Fostul ministru se laudă cu faptul că realizarea brandului de ţară şi promovarea de milioane de euro pe care a făcut-o au adus cu sine creşteri în ceea ce priveşte numărul de înnoptări între 15 şi 17%. Ceea ce Udrea a uitat să spună este faptul că promovarea României turistice nu s-a făcut concomitent cu dezvoltarea infrastructurii, motiv pentru care în 2013 avem pârtii unde nu se poate ajunge, hoteluri inaccesibile în staţiunile din România şi agenţi economici cărora le era frică să investească în turism. Pentru litoral, de exemplu, în ultimii doi ani, investiţiile s-au redus semnificativ şi asta pentru că ministerul Elenei Udrea era cel care considera că acest important segment litoral al turismului „nu este de importanţă strategică”. În replică la afirmaţiile Elenei Udrea, ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, a declarat că studiază impactul “brandului” Elenei Udrea şi a acuzat faptul că nu poţi face promovare eficientă dacă nu ai pus la punct înainte produsul turistic. De aici vine şi diferenţa dintre abordările celor doi demnitari. „De când se pricepe la brand un avocat mai mult decât un om care a lucrat cu branduri 23 de ani şi a făcut management de brand? De unde atâta tupeu la o doamnă blondă care a tocat banii europeni, fără efect în creşterea contribuţiei în PIB a turismului?”, s-a înterbat Grapini, după ce a fost acuzată de diletantism.



12