Noul brand turistic al României poate fi caracterizat oricum, numai original nu! Cu fiecare zi ce trece se dovedeşte că frunza Elenei Udrea din logo-ul brandului românesc este doar copia ordinară a unui simbol ce este deja arhiutilizat de firme din străinătate. Scandalul frunzei mioritice din noul brand turistic lansat cu mare fast de Ministerul Turismului, în capitala Chinei, continuă cu noi dezvăluiri. După ce s-a descoperit că frunza cu pricina este emblema unei firme de transport ecologic din Marea Britanie, dar şi că poate fi achiziţionată de pe Internet cu suma de 250 de dolari, mai nou, frunza ce se dorea să fie autentic românească din toate punctele de vedere este utilizată şi în logo-ul unui magazin online, tot britanic. Site-ul orchandtaunton.co.uk a fost înregistrat pe 9 iulie 2009, iar asemănarea frunzei din logo-ul său cu cea din logo-ul brandului turistic al României este mai mult decât evidentă, deşi reprezentantii THR-TNS, grupul de firme responsabile pentru crearea brandului turistic românesc, susţin, la rândul lor, că logo-ul este un produs original. Cu brand sau fără brand, cu un logo copiat sau nu, România rămâne ţara unde investiţiile în infrastructură lipsesc, mai ales în zonele turistice, tocmai în zonele cu care ar trebui să atragem cât mai mulţi turişti în fiecare sezon estival.