Britanicii rezistă doar opt minute să stea la o coadă înainte de a deveni iritaţi şi consideră că a împinge pe cineva la coadă şi a intra în faţa altei persoane sînt lucruri inacceptabile, conform unui studiu recent, privind stilul de viaţă, efectuat de Visa UK. Studiul realizat la nivel naţional explorează ce anume îi enervează pe oameni în privinţa statului la coadă şi cît durează pînă ca ei să reacţioneze. Analiza are în vedere comportamentul persoanelor atunci cînd îşi fac cumpărăturile personale şi identifică caracteristicile "furiei statului la cozi”.
Femeile sînt cele mai sensibile la "presiunea statului la cozi”, mai ales atunci cînd sînt presate de cei din spate să fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sînt cel mai probabil bărbaţii, consideraţi ca fiind cei mai nerăbdători, 69% dintre ei fiind nemulţumiţi de cei care nu sînt pregătiţi să plătească odată ajunşi la casă. Britanicii consideră că cele mai inacceptabile fapte sînt: împinsul la coadă/intratul în faţă (91%), nerăbdarea celor din spate (65%), copiii care nu se poartă civilizat (63%), persoanele care nu sînt pregătite să plătească atunci cînd le vine rîndul (60%), părăsirea cozii pentru a face cumpărături suplimentare (58%), prezentarea mai multor articole decît cele admise la secţiunea "10 articole sau mai puţin" (52%), vorbitul îndelungat cu personalul de la casa de marcat (50%) şi vorbitul la telefonul mobil (49%). Studiul mai arată că termenul de 15 minute reprezintă durata de graţie, după care "furia statului la coadă” escaladează rapid de la simpla iritare la mînie, aceasta din urmă făcîndu-şi apariţia în aproximativ 21 de minute. În medie, o persoană are la dispoziţie 24,2 minute înainte de a deveni atît de iritată, încît fie face o plîngere oficială, fie abandonează totul şi pleacă.
Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coadă sînt cele din grupa de vîrstă 55-64 ani, care sînt primii iritaţi (în 7 minute comparativ cu media naţională de 8,6 minute) şi renunţă înaintea tuturor. Studiul pentru Visa UK a fost realizat de Future Foundation, utilizînd interviurile prin telefon, pe un eşantion reprezentativ de 1.041 de adulţi de peste 16 ani, în luna iunie.