GABARĂ În luna noiembrie a anului trecut, din cauza restricţiilor de pe podul Agigea, autorităţile centrale au venit în ajutorul transportatorilor şi au instalat pe Canalul Dunăre - Marea Neagră o gabară (utilaj de dimensiuni mari), care a fost folosită pentru transportarea maşinilor de pe un mal al Canalului pe celălalt. Facilitatea a fost oferită şoferilor pentru ca aceştia să nu mai fie nevoiţi să facă un ocol de aproape 100 kilometri pentru a ajunge în sudul litoralului sau în zona de sud a Portului Constanţa. Din luna noiembrie, zeci de autovehicule au trecut Canalul cu ajutorul acestei gabare, care este suficient de încăpătoare pentru a transporta şi tirurile ai căror şoferi nu preferă variantele ocolitoare. „Gabara are 14 metri lăţime şi 60 metri lungime, iar la bordul acesteia pot urca aproximativ nouă autovehicule mari de 60 de tone fiecare”, au spus autorităţile. Numai că de această gabară s-au folosit inclusiv şoferii autovehiculelor mai mici de trei tone, lucru care i-a deranjat pe tirişti. În acest sens, unul dintre şoferii maşinilor de mare tonaj a sunat, ieri, la redacţie, fiind deranjat de faptul că şoferii de maşini mici folosesc această gabară, iar traficul este, în acest fel, îngreunat.
LĂMURIRE Pentru a lămuri situaţia, prefectul Eugen Bola a declarat că pe gabară au acces toate tipurile de autovehicule, prioritate având însă maşinile Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţiei şi Serviciului de Ambulanţă, dar şi cifele cu beton special, care este folosit la construcţia noului pod de peste Canal, de la Poarta 10.