Gală de balet, între clasic şi contemporan

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Gală de balet, între clasic şi contemporan

Cultură 10 Mai 2010 / 00:00 1843 accesări

După succesul înregistrat la sfârşitul lunii aprilie, cu gala extraordinară de balet, artiştii constănţeni s-au prezentat din nou în faţa publicului, cu un spectacol de ţinută. Gala de balet de sâmbătă seară s-a deschis cu un pas de trois din „Paquita”, pe muzica lui Minkus, în coregrafia clasică a lui Marius Petipa, avându-i ca protagonişti pe Rie Aoyagi, Laima Costa şi Sergiu Dan. De altfel, o altă secvenţă, „Sequidilla”, dintr-un balet de Minkus, „Don Quijote”, a încheiat spectacolul dinamic al Companiei de Balet.

Din programul serii nu au lipsit momentele de dans contemporan, atât de apreciate la ediţia precedentă: „Lascia Ch’io Pianga”, „Şoapte” (coregrafia Felicia Şerbănescu), „Agon” (coregrafia Horaţiu Cherecheş), „Requiem” (coregrafia Gigi Căciuleanu). Nici numărul „Flamenco” nu a fost uitat, repertoriul dansurilor pasionale fiind completat cu un „Tango”, pe muzica lui Astor Piazolla, în coregrafia lui Nicolai Andrasov, protagonişti fiind Amalia Mândruţiu şi Constantin Dragomir. Atenţia publicului a fost atrasă de numărul de dans contemporan „Rythm Hunter”, pe muzica lui Brent Lewis, în coregrafia lui Ingrid Lupescu, la realizarea căruia şi-au adus contribuţia 12 artişti ai Companiei de Balet constănţene.

Publicul prezent în sala de spectacole a mai avut ocazia să vadă un număr special din baletul „Carmen” al lui Bizet, în coregrafia Amaliei Mândruţiu, avându-i ca protagonişti pe Oana Dincă şi Marius Marin.

Apreciatul cuplu Irina Ganea Mihaiu - Adrian Mihaiu, pe care iubitorii de balet l-a urmărit în prima parte a serii, în secvenţa din baletul „La fille mal gardee”, a evoluat în a doua parte a galei în paşi de dans contemporan. Momentul susţinut de cei doi, „Pasiuni”, în coregrafia lui Horaţiu Cherecheş, pe muzica lui Rene Aubry, a anunţat încheierea spectacolului.

Din programul serii au mai făcut parte secvenţe din balete clasice: „La fille mal gardee”, de Ferdinand Harold, adagio-ul din actul al II-lea al capodoperei ceaikovskiene „Lacul lebedelor” şi pas de deux din „Frumoasa din pădurea adormită”, dar şi un număr special din „Arlechinada”. Pe scenă au evoluat solişti binecunoscuţi publicului iubitor de balet, Monica Cherecheş, Aliss Tarcea, Cristian Tarcea, Felicia Şerbănescu, Cecilia Ursul şi Dan Dumbravă, dar şi tineri balerini.

Regia spectacolului a fost semnată de Elisabeth Pândichi-Lux, asistenţi de coregrafie fiind Tatiana Panaiotidi şi Mihail Motovilov.

Taguri articol


12