Gală extraordinară de balet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Gală extraordinară de balet

Cultură 26 Aprilie 2010 / 00:00 1630 accesări

● Virtuozitate, tehnică şi măiestrie artistică ● Compania de Balet a Teatrului Naţional „Oleg Danovski” le-a oferit, sâmbătă seară, iubitorilor dansului, o gală specială în care secvenţele clasice şi neoclasice au alternat cu momentele de dans contemporan. Mizând pe forţa de sugestie a limbajului nonverbal universal care transmite emoţie, dincolo de cuvinte, soliştii consacraţi au oferit colegilor din noua generaţie lecţii de virtuozitate, tehnică şi măiestrie artistică.

Gala s-a deschis cu un pas de trois din „Paquita”, pe muzica lui Minkus, în coregrafia clasică a lui Marius Petipa, avându-i ca protagonişti pe Rie Aoyagi, Laima Costa şi Sergiu Dan. Muzica lui Antonio Vivaldi, pusă în paşi de dans de Adina Cezar, i-au dat posibilitatea Gloriei Barbu de a-şi pune în valoare expresivitatea şi complexitatea mişcărilor în momentul intitulat, simplu, „Eu”. Mişcările de flamenco, pe muzica lui Miguel de la Bastide, (coregraf Mihail Motovilov) nu puteau lipsi din cadrul serii. Dansul, avându-le în prim-plan pe Liliana Tăbuş, Ana Maria Badea şi Andrada Dedu, a conferit un plus de culoare şi exotism galei. Amalia Mândruţiu şi Ovidiu Chiţanu au oferit un moment vesel, în adagio-ul şi coda din „Arlechinada”, pe muzica lui Drigo.

● Momente speciale ● Prima parte a galei a fost dominată de două momente de o maximă intensitate. Primul dintre acestea, „In My Own World”, i-a avut ca protagonişti pe Aliss şi Cristian Tarcea, ale căror mişcări, cu o mare forţă de seducţie şi expresie, pe muzica lui G. Dido, au extaziat publicul. Apreciatul cuplu a putut fi admirat şi aplaudat şi spre finalul ultimei părţi a galei, în adagio-ul din „Spartacus” (muzica A. Haciaturian, coregrafia Iuri Grigorovici).

Felicia Şerbănescu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor în „Requiem”-ul lui Verdi, coregrafiat de reputatul Gigi Căciuleanu. Scenografia originală a dat un plus de culoare întregii gale. Special a fost şi momentul „Laschia Ch’io Pianga” susţinut de Cecilia Ursul (coregrafie Felicia Şerbănescu, muzica Friedrich Händel), care a transmit un mesaj emoţionant. Adagio-ul din actul al II-lea al capodoperei ceaikovskiene „Lacul lebedelor” a încheiat prima parte a galei. Monica Cherecheş şi Cristian Tarcea au încântat, încă o dată, prin tehnica desăvârşită şi eleganţa cu care au dansat.

● Tinere talente ● Delia Luca şi Dan Dumbravă au păşit pe scena Teatrului „Oleg Danosvki”, după pauză, în adagio-ul din „Frumoasa din pădurea adormită”, de Ceaikovski. Au urmat „Şoapte”, un moment susţinut de japoneza Rie Aoyagi, în coregrafia Feliciei Şerbănescu. În cadrul galei, remarcabilă a fost evoluţia tânărului balerin Ovidiu Chiţanu. Colaborator al Teatrului „Oleg Danovski”, tânărul ieşean a oferit un moment special, cu o intrare deosebită, în „Agon”, moment coregrafiat de Horaţiu Cherecheş. Îndrăgitul cuplu Irina Ganea-Mihaiu şi Adrian Mihaiu au prezentat un fragment din „La fille mal gardee”, de Ferdinand Harold. Prim-solistul Horaţiu Cherecheş şi-a făcut prezenţa pe scenă, în paşi de dans, abia în partea a doua a galei, în „Apele primăverii” (muzica A. Glazunov, coregrafia Boris Asafiev), având-o alături pe Amalia Mândruţiu.

Gala de balet s-a încheiat cu un fragment din „Don Quijote”, de Minkus, „Seguidilla”, oferit de Oana Dincă şi ansambul de balet.

Regia artistică a galei a fost semnată de directorul Companiei de Balet, Elisabeth Pândichi Lux, iar prezentarea a fost realizată de Mariana Frăţilă. Următoarea gală de balet va avea loc pe 8 mai.



12