„Gâlcevile din Chioggia”, antidot la tristeţe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Gâlcevile din Chioggia”, antidot la tristeţe

Cultură 24 Februarie 2011 / 00:00 1510 accesări

Teatrul de Stat îşi îmbogăţeşte repertoriul cu o nouă comedie, gândită pentru a aduce bucurie în sufletele spectatorilor, „Gâlcevile din Chioggia”, de Carlo Goldoni, în viziunea regizorală a Danei Dumitrescu. După entuziasmul tinerei echipe de actori din distribuţie, care a participat, ieri, la conferinţa de presă, alături de directorul „Dramaticului” constănţean, Virgil Iosif, piesa se anunţă a fi extrem de savuroasă, provocatoare, cu ritm şi o dinamică specială. Spectacolul va fi prezentat în premieră în acest weekend, sâmbătă şi duminică, de la ora 19.00. Atunci, publicul îi va descoperi pe talentaţii actori: Andu Axente, Laura Iordan, Turchian Nasurla, Andrei Cantaragiu, Marian Adochiţei, Adrian Dumitrescu, Luiza Toma, Georgiana Mazilescu, Florina Diaconu / Andreea Ţuţui, Florentin Roman, Cosmin Mihale, Remus Archip şi Mirela Pană.

Pentru Andreea Ţuţui, „Gâlcevile” reprezintă un debut, tânăra studentă urmând să o înlocuiască pe Florina Diaconu, care, deşi însărcinată, a acceptat provocarea de a face parte din distribuţia spectacolului a cărui acţiune se petrece într-un orăşel situat la câţiva kilometri de Veneţia.

„Este un spectacol senin, frumos din toate punctele de vedere. M-am gândit de mult la acest text, pentru că mi s-a părut foarte potrivit cu zona noastră. Şi noi suntem într-un oraş la malul mării, şi la noi femeile aşteaptă să li se întoarcă soţii de pe mare. Am remarcat şi apetenţa publicului pentru comedie. Găsim aici toate tipurile de comic: şi de situaţie, şi de caracter, şi de limbaj”, a spus actriţa Dana Dumitrescu, care semnează regia spectacolului, gândit, iniţial, ca un exerciţiu. Mirela Pană care interpretează un personaj-metaforă, „Spiritul locului”, a subliniat că rolul său este o provocare. „Este un personaj ezoteric, o metaforă, un rol ofertant”, a spus Mirela Pană, care întruchipează „sămânţa” răului necesar.

„Spiritul latin vulcanic, căldura, exuberanţa se regăsesc în această piesă, în decor, în elementele de recuzită, în costumele care sunt viu colorate”, a spus scenografa Lăcrămioara Dumitraşcu. „Responsabilă” cu mişcarea scenică, Stela Cocârlea a menţionat că a găsit o formă de a se reinventa, răspunzând invitaţiei Danei Dumitrescu de a crea o coregrafie specială, a stărilor interioare. „Obiectivul meu principal este ca oamenii să plece cântând de la acest spectacol. Trăim într-o perioadă în care negrul, grotescul, urâtul ne apasă atât de tare încât se simte nevoia de bucurie sinceră. De aceea îmi doresc ca acest spectacol să bucure sufletele şi minţile”, a spus Dana Dumitrescu, care a ţinut să mulţumească şi echipei tehnice.



12