A fost brevetată cea de-a doua serie de piloți-marinari

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Statul Major al Forțelor Navale

Galerie foto. A fost brevetată cea de-a doua serie de piloți-marinari

Eveniment 03 Decembrie 2020 / 16:45 747 accesări

Aviația navală și-a mărit echipajul cu șapte piloți proveniți din ofițeri de marină, absolvenți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”.

Miercuri, 2 decembrie, cei șapte marinari au primit brevetele și insignele specifice armei, în cadrul unei festivități care a fost organizată cu prilejul absolvirii Cursului de formare piloți militari de elicoptere din ofițeri de marină, la Baza Aeriană de instruire și formare a personalului aeronautic de la Boboc, județul Buzău.

Programul de instruire și de formare a piloților de elicoptere, pe filieră indirectă, derulat împreună de forțele navale și aeriene, este al doilea de acest tip, a început în luna martie 2019 și s-a desfășurat pe o perioadă de 20 de luni.

Promoția nouă de personal aeronavigant va continua, în perioada următoare, activitatea specifică la Grupul de Elicoptere de la Tuzla și va urma ultimele stagii de perfecționare pentru utilizarea aparatelor de zbor Puma Naval, în vederea executării misiunilor de supraveghere maritimă și de incursiune a scafandrilor de luptă, de la bordul fregatelor.

Conducerea Statului Major al Forțelor Navale transmite felicitări absolvenților, precum și tradiționalele urări „Bun cart înainte!” și „Cer senin!”.

*****

Grupul 256 Elicoptere duce mai departe tradițiile Escadrilei de Hidroplane, care a fost înființată la data de 15 mai 1920 și a reprezentat primul nucleu operativ al hidroaviației românești.

În acea perioadă de pionierat a activității de hidroaviație, hidroavioanele erau utilizate pentru cercetarea structurii litoralului maritim și a direcției curenților marini. Cinci ani mai târziu, cu prilejul Zilei Marinei Române, în luna august 1925, a fost executat primul zbor cu un hidroavion 100% românesc. În perioada 1920-1960, Escadrila de Hidroplane a fost dezvoltată, consolidată și reorganizată de mai multe ori, purtând diferite denumiri. Apogeul hidroaviației românești a fost atins în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, dar după anul 1944 misiunile hidroaviației s-au redus și această structură a fost diminuată, treptat, până când a fost desființată în luna aprilie 1960.

După patru decenii și jumătate, în anul 2005, a fost înființat Grupul de Elicoptere, alcătuit din trei aparate de zbor IAR 330 Puma Naval, fiind subordonat Flotilei 56 Fregate. În luna iunie 2005, s-a executat prima apuntare cu elicopterul IAR 330 Puma Naval, pe puntea fregatei „Regele Ferdinand”, iar în luna iulie 2007, în Portul Militar Constanța, a avut loc ceremonia de intrare în serviciu a primului elicopter IAR 330 Puma Naval.

La data de 7 iulie 2006, la Şcoala de Aplicaţie a Forţelor Aeriene, a avut loc festivitatea de brevetare a primei serii de piloţi militari de elicoptere proveniți din rândul ofiţerilor de marină, pentru elicopterele IAR 330 Puma Naval din dotarea fregatelor. Această serie de piloți-marinari a consemnat numeroase premiere în istoria recentă a Forțelor Navale Române.

Manevre de apuntare și de decolare, ziua și noaptea, de la bordul fregatelor, misiuni de evacuare medicală din largul Mării Mediterane și a Oceanului Indian, primul zbor deasupra Ecuatorului cu un elicopter militar românesc și distrugerea unei ambarcațiuni suspecte de acte de piraterie navală sunt numai câteva dintre acțiunile executate de către piloții elicopterelor Forțelor Navale Române.



12