O sculptură realizată de faimosul Auguste Rodin, care face parte seria Gânditorul, a fost vandalizată la Buenos Aires. Lucrarea din bronz, a treia din cele 22 de sculpturi din seria originală, a fost vopsită în roz, adăugându-i-se şi păr verde şi un tatuaj pe umăr. Oficialităţile guvernamentale au dispus curăţarea sculpturii, folosindu-se pentru aceasta un furtun cu apă. Experţi în conservarea obiectelor de artă se tem că lucrarea ar fi fost destul de afectată de maniera în care s-a încercat curăţarea. Cristina Lancellotti, expert în artă, a declarat că este posibil ca maniera în care a fost curăţată statuia să îi fi făcut mai mult rău decât bine afectându-i patina verde-albăstruie. Patina verde-albăstruie care se formează în timp pe suprafeţele obiectelor din bronz, din cauza oxidării, îi oferă lucrării un aspect unic şi este considerată o parte integrantă a celebrei sculpturi.
Considerată a capodoperă a finalului de secol XIX, „Gânditorul” este cea mai cunoscută lucrare a sculptorului francez. Expusă în una dintre principalele pieţe din capitala Argentinei, în faţa clădirii Parlamentului argentinian, sculptura de la Buenos Aires reprezintă una dintre principalele atracţii turistice ale oraşului.
Autorităţile iau în considerare posibilitatea de a reloca statuia mai aproape de clădirea Parlamentului sau instalarea unui gard metalic în jurul ei. Statuia originală din bronz şi marmură este expusă la Muzeul Rodin din Paris, în timp ce celelalte lucrări pot fi văzute în întreaga lume, din Bruxelles până în Japonia. „Gânditorul”, una dintre cele mai cunoscute sculpturi din lume, prezintă silueta unui bărbat gol, stând pe o piatră, privind în jos, cu cotul drept sprijinit pe genunchiul stâng şi ţinându-şi bărbia în palma dreaptă. Realizate iniţial pentru a face parte dintr-un proiect monumental al maestrului Rodin, intitulat „Porţile Iadului”, inspirat din opera poetului şi filosofului italian Dante, sculpturile din seria „Gânditorul” au primit o nouă semnificaţie, devenind un simbol al doctrinei socialiste în timpul crizei politice din Franţa din 1906.
Sculptorul, graficianul şi pictorul francez Auguste Rodin a murit în anul 1917, la vârsta de 77 de ani. Artistul a revoluţionat limbajul sculpturii, fiind considerat de mulţi critici drept cel mai mare sculptor după Michelangelo. Rodin şi-a demonstrat modernitatea nu doar prin stilul conceptual al lucrărilor sale, ci şi prin modul de expunere, alegând spaţiile în aer liber. În 1907, în atelierul său a lucrat şi Constantin Brâncuşi, care, părăsind studioul după numai câteva luni, şi-a justificat plecarea spunând: „Nimic nu se poate înălţa la umbra marilor arbori!”.