General Motors (GM) intenționează să renunțe la vânzarea mașinilor în India până la finalul anului acesta și va vinde operațiunile din Africa de Sud, încercând astfel să-și concentreze eforturile pe piețe mai profitabile, scrie Bloomberg.
Producătorul auto din Detroit a transmis, joi, că va avea costuri de 500 de milioane de dolari în al doilea trimestru pentru a restructura operațiunile din India, Africa și Singapore. De asemenea, va anula investiția de un miliard de dolari pentru construcția unei noi linii de mașini low-cost în India.
Aproape 200 de milioane de dolari din costuri vor fi cheltuieli cash, a explicat GM. Planurile GM sunt așteptate să salveze 100 de milioane de dolari pe an într-un sector în care afacerea globală a GM a pierdut aproape 800 de milioane de dolari, a spus compania.
Mișcările îi permit firmei să se concentreze pe piețele unde este puternică, precum China și America de Nord, unde diviziile de pickup-uri și SUV-uri au succes.
GM a spus, de asemenea, că investește aproape 600 de milioane de dolari pe an în dezvoltarea vehiculelor autonome și servicii de transport.
GM a vândut 49.000 de mașini în India și Africa de Sud, anul trecut.
Directorul general, Mary Barra, a anunțat, în urma unei vizite în New Delhi, în 2015, că intenționează să investească un miliard de dolari în construcția unei noi linii de modele Chevrolet.
Acum, firma intenționează să oprească vânzarea de mașini Chevrolet până la finalul anului și va produce mașini doar pentru export în fabrica din Talegaon, unde are 2.500 de angajați.
GM intenționează să oprească construcția vehiculelor Chevrolet în Africa de Sud și să vândă fabrica din Africa de Sud către Isuzu Motors Ltd., din Japonia, împreună cu participația de 30% pe care o deține producătorul american de mașini într-o firmă de transport de marfă cu Isuzu Motors.
GM va reduce din numărul angajaților din sediile GM International Operations din Singapore. Aproape 200 de oameni lucrează în acea operațiune, potrivit companiei.