Generația tânără trage bankingul într-un film SF

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
92% dintre tineri, clienți de bancă

Generația tânără trage bankingul într-un film SF

Economie 06 Octombrie 2016 / 14:48 645 accesări

Peste 71% dintre clienții tineri ai băncilor românești vor să se autentifice prin amprentă

Peste 71% dintre clienții tineri ai băncilor românești vor să se autentifice prin amprentă

Fără presiunea generației tinere, bancherii noștri s-ar mulțumi probabil să rămână la nivelul de servicii din 1900-toamna. Dar, din fericire, circa 57% dintre tinerii de 14 - 19 ani și 92% (!!!) dintre cei de 20 - 25 de ani sunt clienți ai unei bănci comerciale din România. Iar nevoile lor forțează instituțiile financiare să inoveze. Și asta pentru că 71% dintre tineri vor autentificare prin amprentă, 55% vor să plătească mai peste tot cu telefonul sau cu ceasul inteligent, iar 37% ar achita contactless în toate magazinele din țară. Evident, cei mai mulți dintre ei folosesc constant internet bakingul și mobile bankingul. Și totul vine din educația financiară oferită de... familie (80%), potrivit unui studiu al BCR. Școala, din păcate, cântărește doar 15%. Dacă proporțiile s-ar inversa, probabil că băncile ar trebui să inventeze cât de curând teleportarea.

DE AȘTEPTAT Circa 57% dintre tinerii de 14 - 19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procentul ajungând la 92 în segmentul 20 - 25 ani, relevă un studiu realizat de Banca Comercială Română (BCR) - „51% dintre tinerii de 20 - 25 ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 lei pe lună, cu care-și completează veniturile primite de la familie. Aproape 70% dintre ei își completează așa veniturile; tocmai de aceea, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în vreme ce școala are un impact mult mai mic (15%)“. Ce mai arată studiul? Că 63% dintre tinerii de 14 - 19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% în cazul celor de 20 - 25 ani. În plus, 66% dintre tinerii de 14 - 25 ani dețin un cont curent la o bancă autohtonă, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar circa 30% folosesc curent serviciile de internet banking. În mod evident, și mobile bankingul a fost primit bine de generația smartphone, având un grad de utilizare de 29,5% (20 - 25 ani) și, respectiv, 12,5% (14 - 19 ani).

CE ȘI CUM Principala doleanță a tinerilor ține de calitatea serviciilor și personalului băncii (30%), urmată de nivelul bun al dobânzilor și comisioanelor practicate (15%) și încrederea în instituția financiară (10%). De notat că ei vor și mai mult de la bankingul modern - 71% ar prefera soluții inovatoare precum autentificarea prin amprentă, 55% ar vrea să plătească cu telefonul sau ceasul inteligent în magazine și restaurante, iar 37% așteaptă ca plățile contactless să fie acceptate în mai multe unități comerciale. Indiferent de sursa veniturilor, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14 - 19 ani, 81% la 20 - 25 ani), ieșiri în oraș (81% la 14 - 19 ani, 84% la 20 - 25 ani) și nevoi personale de îngrijire (74% la 14 - 19 ani, 80% la 20 - 25 ani). Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisi pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și... mai multă îmbrăcăminte (37,7%), mai arată studiul BCR.



12