George Michael a concertat la Bucureşti pentru mai bine de 25.000 de spectatori

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

George Michael a concertat la Bucureşti pentru mai bine de 25.000 de spectatori

Monden 02 Iunie 2007 / 00:00 714 accesări

Piese ale căror refrene sunt fredonate de mai bine de 20 de ani au fost cîntate, joi seara, de George Michael în faţa unui public de peste 25.000 de persoane, care au venit la concertul pe care artistul britanic l-a susţinut pe Stadionul Naţional „Lia Manoliu” din Bucureşti.

Starul pop şi-a început concertul cu o... punctualitate britanică: la ora 20.57 au urcat pe scenă membrii trupei sale, iar la 21.00 şi-a făcut apariţia, intrarea sa în scenă fiind marcată de explozia publicului, dar şi de proiecţiile multicolore, care au început să se desfăşoare pe mai multe ecrane de leduri.

„Flawless” (n.r. fără cusur) a fost piesa cu care srtistul şi-a deschis el concertul, titlul cîntecului dînd şi... nota întregului show pus în scenă la Bucureşti. Cu o instalaţie sonoră puternică şi o alta de lumini impresionantă, George Michael a oferit publicului un spectacol de două ore, prezentînd piese care i-au marcat cariera de 25 de ani.

După ce a trecut de la prima la a doua piesă fără să adreseze niciun cuvînt celor prezenţi, Michael şi-a salutat publicul: „Bună seara, Bucureşti! Cum vă simţiti în seara asta?”. A primit răspuns aplauzele şi strigătele entuziasmate ale audienţei. „Pentru cei 25 de ani de carieră, vă mulţumesc”, a continuat artistul, mulţumind spectatorilor pentru fidelitatea dovedită.

Anii care au trecut peste artist se pot observa, la fel însă şi faptul că timpul i-a cizelat interpretarea şi i-a păstrat intact talentul. George Michael va împlini în această lună 43 de ani, şi jumătatea de viaţă petrecută în lumina reflectoarelor şi-a pus amprenta asupra sa. Din imaginea sa de acum mai bine de 20 de ani, de cînd a debutat, a mai rămas la fel barba, aparent neglijentă, care a devenit o marcă proprie. Altfel, Michael a lăsat în urmă jacheta din piele, cercelul cu crucifix şi eşarfa de pirat, abordînd acum un costum negru, accesorizat totuşi cu cîteva lănţişoare şi cu ochelari de soare deschişi la culoare.

În show-ul de la Bucureşti, George a alternat piese cu ritm alert cu slow-uri, în timpul cărora se aşeza pe scaun, parcă pentru a-şi mai trage sufletul. În rest, a făcut de nenumărate ori turul imensei scene prevăzute cu un podium circular, care intra în mulţimea de spectatori adunată pe gazon, cîntîndu-le oamenilor de aproape, aplecîndu-se către ei sau chiar întinzîndu-le mîna.

Piese precum „Faith”, al cărui disc s-a vîndut în mai bine de 14 milioane de exemplare, au fost întîmpinate de cei din public cu explozii de ţipete, „Fast Love” s-a bucurat de backing vocals din partea celor din public, care a cîntat refrenul, la fel ca şi la alte cîntece, iar „Too Funky” sau „Shoot the Dog” au beneficiat şi de proiecţii din videoclipurile pieselor. Mai mult, cea din urmă, menită să aducă o critică în plus premierului britanic Tony Blair cu privire la politica sa faţă de SUA, a fost ilustrată şi cu un balon imens, care îl reprezenta pe preşedintele american George Bush împreună cu un buldog îmbrăcat în steagul Marii Britanii.

Concertul de la Bucureşti, care a prezentat piesele de rezistenţă pe care s-a construit cariera artistului, a subliniat faptul că de-a lungul timpului, el a adunat un repertoriu care cuprinde atît piese de dragoste, cu priză la adolescenţii din anii '90, cît şi cîntece cu mesaje calde sau cu subiect politico-social.

Michael are dezinvoltura specifică unui star pop. Artistul poate cînta în tonuri „catifelate” de tenor, amestecînd influenţe soul şi ţinînd ritmul pînă şi atunci cînd aleargă dintr-o parte în alta a scenei. Chiar dacă jocul său de picioare nu mai este cel de acum 20 de ani, cînd a lansat „Faith” şi arăta precum un instructor de aerobic, în continuare George Michael se prezintă graţios şi sigur pe mişcările sale.

Spre finalul concertului, Michael s-a retras din scenă pentru a reveni la chemările publicului să încheie spectacolul cu o altă piesă de succes de-a sa, balada „Careless Whisper”. După aceasta, a făcut o plecăciune, a coborît din nou în culise, spectatorii aplaudînd pentru încă un bis. Ba mai mult, intuind ce lipsea din „puzzle-ul” setlist-ului, aceştia au cerut „Freedom” şi... li s-a dat.

Spectacolul de la Bucureşti a fost o adevărată demonstraţie de profesionalism din partea artistului, care a prezentat un show impecabil, desfăşurarea de forţe pentru acesta fiind, de asemenea, impresionantă. Peste 400 de persoane au lucrat pentru ca spectacolul să fie pus la punct de la un cap la altul. Printre singurele lucruri care i se pot imputa este organizarea la nivel local, agenţii de securitate care funcţionau fiecare după alte reguli şi filtrele care nu au permis un trafic fluid al spectatorilor. De asemenea, nici publicul parcă nu a venit atît de bine pregătit pe cît s-ar fi aşteptat artistul, nereuşind să-i dea întotdeauna replica, atunci cînd acesta întindea microfonul spre stadion la refren.

Taguri articol


12