În Germania au fost înregistrate 98.370 de mașini electrice în primele nouă luni ale anului 2020, potrivit unui nou raport al Schmidt Automotive Research din Berlin, comparativ cu 73.166 în California, unde creșterea a încetinit anul acesta.
Creșterea vânzărilor de mașini electrice a fost alimentată de subvențiile substanțiale de până la 9.000 de euro pe mașină acordate de guvern, potrivit Bloomberg News. Comisia Europeană și-a propus ca până în 2030, pe drumurile europene să circule 30 de milioane de mașini electrice, o țintă ambițioasă pe care speră să o atingă cu reguli privind emisiile și mai stricte.
Tesla, care urmează să deschidă o fabrică lângă Berlin în 2021, a beneficiat de stimulente similare în SUA și acum țintește Europa și China. Noua uzina va avea o capacitate de producție de 500 de mii de vehicule pe an, mai mult decât vânzările totale ale companiei în 2019.
Însă BMW și Volkswagen îi vor face concurență. Volkswagen a planificat modele electrice pentru toate mărcile sale printr-o inițiativă denumită “Misiunea T”.
“Totul este pregătit pentru a deveni competitivi cu Tesla“, a declarat CEO-ul Herbert Diess, în noiembrie, cu privire la planurile de investiții pe cinci ani ale companiei.
Tesla ar putea primi ajutor în viitor și din SUA, după ce președintele ales Joe Biden a anunțat obiective climatice ambițioase având în centrul strategiei subvenții pentru vehiculele electrice.
Sursa: Business Insider.