Ghid pentru depunerea declaraţiilor electronic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ghid pentru depunerea declaraţiilor electronic

Economie 17 Noiembrie 2010 / 00:00 572 accesări

Începând cu obligaţiile declarative aferente lunii octombrie, contribuabilii mari şi mijlocii sunt obligaţi să depună formularele fiscale numai electronic către Sistemul Electronic Naţional (SEN), spun reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa. Astfel, la 25 noiembrie, se vor transmite prin intermediul SEN declaraţiile 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”; 101 „Declaraţie privind impozitul pe profit”; 102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale”; 120 „Decont privind accizele”; 130 „Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă”; 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată”; 301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată”; 390 VIES „Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare”; 710 „Declaraţie rectificativă”. Pentru facilitarea depunerii electronice a declaraţiilor fiscale de către contribuabilii mari şi mijlocii, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a elaborat şi pus la dispoziţia contribuabililor instrucţiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line. Aceste instrucţiuni descriu etapele necesare pentru transmiterea prin internet a declaraţiilor fiscale. În primul rând, cei care vor să depună declaraţiile on-line trebuie să obţină un certificat de semnătură electronică de la o firmă autorizată şi să-şi instaleze programul Adobe Reader 8.2.. În următoarea etapă trebuie să descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, să-l completaţi (dvs. şi furnizorul certificatului) şi să-l transmiteţi la ANAF (prin opţiunea Înregistrare certificate calificate din modulul Declaraţii electronice). Totodată, trebuie să listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150) şi să aşteptaţi primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului. În ultimă instanţă, trebuie să descărcaţi formularele electronice de pe portalul ANAF, să le completaţi, să le transmiteţi şi să examinaţi starea declaraţiilor transmise. Cu un singur certificat puteţi semna declaraţii fiscale pentru mai mulţi contribuabili, dacă aveţi împuternicirea lor. Dacă o firmă (de ex. de contabilitate) care ţine evidenţele fiscale ale unor clienţi doreşte să folosească mai mulţi angajaţi pentru semnarea electronică a declaraţiilor fiscale, atunci fiecare angajat va avea un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail (nu adresa unică a firmei). Potrivit directorului executiv adjunct al DGFP Constanţa, Emil Mihăilescu, în ultima perioadă tot mai mulţi contribuabili mijlocii au solicitat eliberarea certificatului digital. „Având în vedere că se apropie termenul limită pentru depunerea declaraţiilor online, contribuabilii mijlocii constănţeni s-au conformat legislaţiei şi au depus la Biroul Gestiune Registru Contribuabili Declaraţii Fiscale documentele justificative pentru eliberarea certificatului digital (Declaraţia 150)”, a spus Mihăilescu.



12