Consiliul Concurenţei a anunţat, ieri, că a elaborat „Ghidul privind întocmirea evidenţelor specifice în domeniul ajutorului de stat”, instrument de lucru destinat atât furnizorilor, cât şi beneficiarilor de ajutor de stat. Legislaţia în domeniul ajutorului de stat prevede că furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat trebuie să îşi organizeze evidenţe ale ajutoarelor de stat acordate/primite. Întrucât nu există un formular predefinit al felului în care trebuie să fie organizate aceste evidenţe, pentru a veni în sprijinul furnizorilor şi beneficiarilor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei a elaborat un model orientativ care conţine minimul de informaţii considerate necesare a fi cuprinse într-o asemenea evidenţă. „Considerăm că, prin organizarea evidenţelor specifice conform modelului prezentat în Ghid, se asigură o uniformitate a acestor informaţii la nivel naţional şi se poate obţine, cu uşurinţă, o situaţie a modului în care sunt cheltuite fondurile naţionale şi comunitare care reprezintă ajutor de stat în România. Vom continua să punem la dispoziţia celor care au legătură cu ajutoarele de stat toate informaţiile şi materialele necesare pentru a se asigura o mai bună cunoaştere a regulilor în domeniu şi implicit o mai bună absorbţie a fondurilor comunitare”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. Ghidul privind întocmirea evidenţelor specifice în domeniul ajutorului de stat face parte din acţiunile desfăşurate în cadrul Programului „Reţeaua Naţională de Ajutor de Stat”, program prin care Consiliul Concurenţei îşi propune să extindă colaborarea cu actorii implicaţi în domeniul ajutorului de stat. Ghidul poate fi găsit atât la sediul Consiliului Concurenţei din Bucureşti şi din ţară, cât şi pe pagina de web a Reţelei Naţionale de Ajutor de Stat.