Toată lumea ştie că prima încercare de a privatiza CFR Marfă a dat greş. Ce a mers, ce nu a mers, aproape că nu mai contează. Eşecul tot eşec rămâne. De acum, CFR Marfă va fi scos din nou la privatizare. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, spune că noul calendar al privatizării va fi discutat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană (CE): „Săptămâna aceasta, ne vom întâlni şi vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel încât la sfârşitul săptămânii, în şedinţa de Guvern, să pot prezenta calendarul în principiu agreat“. Până una-alta, ministrul Mănescu a anunţat că acel cont escrow de 20 de milioane de euro al Grup Feroviar Român (GFR) a fost deblocat, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei, aşa cum au indicat consultanţii CFR Marfă. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro. În schimb, ministrul a precizat că secretarul de Stat Cristian Ghibu nu va conduce şi următoarea procedură de privatizare a CFR Marfă.
MOŢIUNEA OPOZIŢIEI Ei bine, astea nu sunt toate noutăţile legate de CFR Marfă. Liderul deputaţilor PDL, Mircea Toader, a anunţat ieri, în plenul Camerei Deputaţilor, că pedeliştii, alături de reprezentanţii PP-DD, au depus moţiunea simplă „CFR Marfă - Cronica unei alte privatizări eşuate“. Purtătorul de cuvânt al PDL, Adriana Săftoiu, spune că PDL aşteaptă prin această moţiune răspuns la trei întrebări - ce se va întâmpla cu cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, cine îşi asumă răspunderea pentru Hotărârea de Guvern care a dus la eşuarea privatizării şi când va fi reluat procesul de privatizare. Pe de altă parte, PDL consideră că Ministerul Transporturilor îşi asumă vina pentru eşecul privatizării CFR Marfă prin returnarea banilor de garanţie şi a celor din contul escrow către GFR şi cere o verificare din partea Corpului de Control al premierului. Secretarul Camerei Deputaţilor, Niculae Mircovici, a precizat, după şedinţa Biroului Permanent al Camerei, că moţiunea simplă a PDL va fi dezbătută de plenul Camerei luni sau marţi, în funcţie de programul ministrului Transporturilor.