Google investeşte 300 milioane dolari în presa credibilă, pentru a combate ştirile false

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Google investeşte 300 milioane dolari în presa credibilă, pentru a combate ştirile false

Externe 21 Martie 2018 / 15:14 1518 accesări

Compania americană Google a anunţat că va investi 300 de milioane de dolari într-o serie de proiecte destinate combaterii ştirilor false de pe internet şi susţinerii presei credibile, suma urmând să fie alocată pe parcursul a trei ani, transmite AFP.

În timpul unei prezentări care a avut loc marţi, la New York, Google, mult timp criticat pentru că a contribuit la răspândirea ştirilor false şi la declinul presei tradiţionale, a anunţat o serie de proiecte destinate "promovării informaţiilor fiabile şi de calitate". De asemenea, aceste proiecte vor ajuta presa credibilă să câştige şi mai mulţi abonaţi, potrivit Google.

Philipp Schindler, Chief Business Officer, a dat asigurări că "viitorul Google şi cel al companiilor media partenere sunt legate".

Printre proiectele care vor fi susţinute de compania cu sediul în Mountain View, SUA, se numără crearea unui "laborator al dezinformării", în partenariat cu Institutul Shorenstein din Harvard, o continuare a iniţiativei "CrossCheck" testată în Europa pentru a combate dezinformarea în timpul recentelor campanii electorale din Franţa şi Marea Britanie.

Este vorba de a "încerca codificarea a tot ce am aflat", "combinând instrumentele tehnice şi expertiza editorială", în ideea de a pune în practică acest lucru în timpul alegerilor americane din noiembrie, a spus Nicco Mele, director al Centrului Shorenstein.

În timp ce Facebook este din nou ţinta criticilor, pentru că a permis companiei Cambridge Analytica să utilizeze în scopuri politice datele a milioane de utilizatori ai reţelei de socializare, Google doreşte să se poziţioneze ca partener al presei credibile.

Criticat pentru că a contribuit la reducerea veniturilor companiilor media tradiţionale, prin oferirea de conţinuturi online gratuite, gigantul din Silicon Valley a prezentat mai multe proiecte destinate creşterii numărului de abonamente plătite pentru site-urile de ştiri.

Google va reduce la două clicuri procesul de abonare (prin utilizarea conturilor Googlemail) sau va propune site-urilor instrumente care vor permite optimizarea proporţiilor de conţinuturi plătite şi gratuite, pentru a creşte rata de conversie a vizitatorilor ocazionali în abonaţi.

Proiectele sunt dezvoltate în parteneriat cu aproximativ 60 de companii media, printre care se numără The Washington Post, Financial Times, Le Figaro, Le Parisien, Les Echos.

Taguri articol


12