Gigantul american de internet Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse ale sale, cum ar fi motorul de căutare sau aplicația de cartografie Google Maps. Compania a anunțat marți pe site-ul său o serie de schimbări vizând publicitatea, care vor intra în vigoare "în cursul acestui an", transmite miercuri AFP.
Ea susține că dorește astfel să adapteze mai bine publicitatea la utilizatorii mobili, îndeosebi la cei care se conectează la internet de pe smartphone.
Sridhar Ramaswamy, unul din vicepreședinții grupului, care se ocupă de reclame și vânzări, arată că Google vrea "să îi ajute pe autorii de anunțuri să ajungă la consumatorii în căutarea unor magazine fizice", cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps. Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate în apropiere când un cumpărător va face o căutare de tipul "magazine de încălțăminte" sau "reparații mașini aproape de mine", adaugă el.
Google "va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps". Unii utilizatori vor începe să vadă apărând mici "anunțuri sponsorizate" de cafenele, benzinării sau restaurante de pe traseul lor.