Compania Google şi-ar putea rotunji veniturile, în viitor, prin înlocuirea tonurilor obişnuite de apel cu reclame plătite. Google, care s-a îndepărtat demult de originile sale de motor de căutare şi a lansat primul telefon mobil în 2009, vrea acum să înlocuiască sunetul pe care oamenii îl aud când dau un telefon. Unii dintre posesorii de telefoane mobile îşi schimbă tonul respectiv cu o melodie, numită ”ringback tone”, pe care cei care îi sună o aud în telefon în locul ţârâitului obişnuit. Însă, majoritatea nu au auzit de acest lucru sau nu au posibilitatea să o facă, astfel că Google vrea să fructifice acest ”spaţiu mort”. Google nu a anunţat încă momentul în care va implementa tehnologia dar Investors.com notează că aproape sigur, aceasta va fi profitabilă, din moment ce piaţa ringback tone-urilor va ajunge, în 2015, la 780 de milioane de dolari. Unii oameni sunt furioşi pe ideea că sunt obligaţi să asculte reclame când vor să dea un telefon, alţii spun însă că ar accepta, dacă ar primi minute gratuite pentru acest lucru.
Google chiar are motive să se gândească serios la veniturile sale. Preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, este de părere că giganţii Internetului nu plătesc suficient de multe taxe pe venitul din reclame. În replică, un reprezentant Google a comentat: ”Internetul oferă o oportunitate incredibilă de a obţine o creştere de profit şi o creştere a numărului locurilor de muncă din Franţa”. Într-un raport înaintat celor de la McKinsei, gigantul din Mountain View a atras atenţia că şi un număr restrâns de companii online au generat venituri de 60 miliarde euro pentru Franţa, urmând ca până în 2015 să genereze nu mai puţin de 450.000 de locuri de muncă. Un proiect asemănător de taxare a reclamelor online, iniţiat în 2010, a fost respins în 2011, după ce concluzia a fost că niciodată companii precum Google, care pentru reclamele din Franţa lucrează din Irlanda, nu vor plăti taxe în proporţia care trebuie.