Greva foamei la bordul Spica Gas

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Greva foamei la bordul Spica Gas

Justiție 19 Noiembrie 2009 / 00:00 550 accesări

Epopeea navigatorilor români de la bordul navei Spica Gas continuă. Cei şapte marinari, majoritatea constănţeni (Alexandru Dinuţu - şef mecanic; Liviu Volnea - ofiţer III mecanic; Vasile Mocanu - timonier; Marian Ichim - motorist; Daniel Ion - motorist; Lucian Badea - motorist şi Ion Cojanu - bucătar) au primit vizita consului român în Grecia. „În cursul zilei de ieri (marţi, 17 noiembrie - n.r.), la bordul navei a venit consulul român în Grecia, care s-a interesat de soarta noastră. Cu această ocazie am aflat că este posibil ca sechestrul nostru la bordul navei să se prelungească, pentru că, din câte ni s-a spus, reprezentanţii Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) nu au depus încă dosarul pentru deschiderea acţiunii în instanţă împotriva armatorului”, a declarat Lucian Badea, unul dintre navigatorii români de pe Spica Gas. În urma veştii primită de la oficialul român, bucătarul navei, Ion Cojanu, a intrat în greva foamei. Potrivit declaraţiilor navigatorilor români, moralul echipajului este la pământ. „Ne gândim că vine decembrie şi că noi s-ar putea să fim, în continuare, reţinuţi pe vas”, a adăugat Lucian Badea. Referitor la situaţia navigatorilor, reprezentantul ITF în România şi, totodată, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a declarat că reprezentanţii ITF din Grecia au deschis acţiunea în instanţă împotriva armatorului. „Astăzi (ieri, 18 noiembrie - n.r.) a avut loc prima înfăţişare în instanţă. S-a hotărât reţinerea navei în numele datoriei faţă de echipaj şi a fost demarat procesul împotriva armatorului”, a afirmat Adrian Mihălcioiu.

• MARFĂ DESCĂRCATĂ? • Mihălcioiu a adăugat că se iau măsuri pentru descărcarea navei şi plata echipajului, format din şapte români şi şapte filipinezi. În cazul în care echipajul îşi va recupera datoriile din vânzarea încărcăturii, procesul va fi retras. „Este regretabil că oamenii trebuie să recurgă la măsuri precum greva foamei pentru a li se permite să părăsească nava”, a mai declarat Adrian Mihălcioiu. Reamintim că echipajul navei Spica Gas, sub pavilion libian, a fost reţinut în rada Portului Pireu din septembrie 2009. Vaporul a fost reţinut din cauza unui litigiu declanşat între fostul şi actualul armator. În tot acest timp, navigatorii nu şi-au primit salariile, ei având de recuperat de la armator 75.000 de euro. În această perioadă, unul dintre marinarii români, Marian Ichim, a fost spitalizat de două ori în Pireu. În prezent, el are nevoie de tratament de specialitate, într-un mediu lipsit de stres şi în care să beneficieze de condiţii minime de igienă. Potrivit soţiei lui, Gina Ichim, el a fost găsit, de medicii greci, inapt de muncă. Nava pe care se află navigatorii români este veche şi plină de rugină. Din fericire, navigatorii blocaţi pe Spica Gas nu au ajuns încă să moară de foame, armatorul trimiţîndu-le, regulat, pachete cu hrană şi apă potabilă. De asemenea, au combustibil suficient pentru a se încălzi. Pentru că încărcătura este periculoasă (gaz lichid), marinarii nu pot părăsi nava până cînd nu sosesc înlocuitori.

Taguri articol


12