Ceferiştii ameninţă cu greva la începutul lunii martie! Ieri, sindicatele din CFR au declanşat conflictul de interese, deoarece au expirat contractele colective de muncă la toate cele trei companii, iar oamenii susţin că nu acceptă diminuarea salariilor şi nici negocieri colective. Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial (FNFMC), Gheorghe Frăţică, a declarat că toţi liderii din teritoriu au decis, ieri, declanşarea conflictului de interese la toate unităţile de cale ferată, urmând să înştiinţeze direcţiile de muncă şi să aştepte concilierea. \"Va urma întreruperea activităţii la CFR la începutul lunii martie, pentru că nu cred că se va rezolva ceva în urma concilierii. Noi ne dorim semnarea contractelor colective de muncă la toate societăţile feroviare şi nu mai putem accepta diminuarea veniturilor sau concedieri colective\", a precizat Frăţică. Liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, declara, luni, că reprezentanţii FMI au spus că sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferată şi cu privatizarea CFR Marfă, argumentând că Guvernul susţine că nu este altă soluţie. \"În continuare se doreşte o restructurare a celor trei companii de cale ferată, cu care sindicatele nu sunt de acord pentru că în ultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat şi s-a ajuns de la 230.000 de salariaţi la 50.000 de salariaţi. FMI este de acord cu restructurarea propusă de Guvernul României şi cu privatizarea CFR Marfă, noi nu suntem de acord nici cu această privatizare, pentru că suntem într-o perioadă de criză şi nu este oportun, nu va aduce nimic nou, pentru că probabil se va vinde pe un preţ foarte mic sau se va face un transfer al activelor şi nu se va vinde afacerea în sine\", a spus Măntescu la finalul discuţiilor cu reprezentanţii FMI. Potrivit lui Măntescu, aproximativ 6.000 de salariaţi de la calea ferată riscă să rămână fără locuri de muncă în martie-aprilie, iar sindicatele iau în calcul toate acţiunile sindicale pe care le au la îndemână. În opinia liderului sindical, dacă se restructurează cele trei companii feroviare şi vor fi disponibilizări de personal fără alte măsuri de redresare economico-financiară a societăţilor, mai devreme sau mai târziu aceste societăţi vor intra în faliment.