Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că, într-un scenariu precaut, în următorii 4 ani în România ar trebui să se circule pe încă 1.000 de kilometri noi de autostradă şi drum expres.
"Este un domeniu unde România, mai ales oamenii politici, indiferent de guverne sau de miniştri, a rămas datoare această clasă politică poporului român, până la urmă, pe acest domeniu al transporturilor şi al infrastructurii. Sigur, pot să spun că după trei ani de zile simt că s-au mişcat lucrurile pe acest domeniu. Astăzi când vorbim avem în lucru aproximativ 800 de kilometri de autostradă sau drum expres în România", a declarat Sorin Grindeanu.
El a precizat că până la finele anului urmează să se ajungă la "300 şi ceva spre 400 de kilometri" de autostradă şi drum expres daţi în circulaţie pe perioada mandatului său ca ministru al Transporturilor.
"Sigur că sunt mulţumit şi mă gândesc şi privesc din această perspectivă lucrurile care ar trebui să se întâmple pentru anii viitori, repet, dincolo de culoarea politică a Guvernului sau ministrul care vine la conducerea acestui minister. Într-un scenariu precaut, ar trebuie să dăm în următorii 4 ani să se circule pe încă 1.000 de kilometri noi de autostradă şi drum expres. Scenariul, să zicem, într-o zonă mai optimistă, ar trebui să ajungem pe la 2.300. Sunt toate premizele ca anual să dăm în circulaţie, în medie, cam 250 de kilometri de autostradă şi drum expres", a afirmat Grindeanu.
El a făcut şi o trecere în revistă a loturilor de autostradă care urmează să fie date în folosinţă până la sfârşitul acestui an, precizând că vineri urmează să dea în circulaţie, alături de premier, Loturile I şi II din Autostrada Moldovei, între Focşani şi Buzău.
Tot până sfârşitul anului, a adăugat el, ar trebui să fie date în circulaţie "cele două loturi de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti".
El a punctat că tot în următorii 4 ani social-democraţii sunt interesaţi să conecteze Portul Constanţa şi, implicit, municipiul Bucureşti la reţeaua europeană de autostrăzi.
"Înseamnă că vor fi finalizate toate loturile de autostradă din jurul Bucureştiului, adică A0, vor fi finalizate şi cele patru loturi care au rămas în lucru acum, între Piteşti şi Sibiu, şi va fi finalizat celebrul tronson cu urşi, dar fără urşi, între Marginea şi Holdea, la graniţa dintre Timiş şi Hunedoara. În acel moment, poţi să spui că intri în ţară, spre exemplu, la Nădlac şi mergi pe autostradă până la Constanţa.
La fel de importante sunt şi lucrările care sunt în curs acum şi care o parte dintre ele vor intra în execuţie, cum ar fi lucrările de pe A7 şi lucrările de pe A8, ceea ce ar lega Ploieştiul, Bucureştiul implicit, de nordul ţării până la Siret şi pe legătura est-vest Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ-Tîrgu Mureş. O parte din aceste loturi astăzi când vorbim sunt în licitaţii care vor avea câştigători şi vor intra în faza de execuţie odată cu noul Parlament, odată cu noul Guvern, dar e o ţintă pe care noi ne-am pus-o extrem de importantă să legăm şi Moldova de Transilvania", a declarat Grindeanu.
Referitor la autostrada A0, el a previzionat că anul viitor ar trebui să se închidă multe dintre sectoarele rămase în lucru.
"De fapt, ar trebui să mai rămână unul singur, cel care leagă A1 de DN1. Toate celelalte ar trebui să fie închise şi de jur împrejurul Bucureştiului să avem această autostradă A0", a mai adăugat ministrul.