Turiștii și proprietarii de unități de cazare au primit, în sfârșit, o veste bună. După ani în care hotelierii au cerut ca industria de turism din România să fie sprijinită, iar TVA la serviciile de cazare să fie redusă de la 24% la 9%, Guvernul a luat măsura mult așteptată. Din acest an, turiștii din România vor putea să își cumpere vacanțe mai ieftine, după ce Guvernul a aprobat cota redusă de TVA de 9% pentru serviciile de cazare cu demipensiune, pensiune completă sau All Inclusive. ”Urmare a modului în care este definită noţiunea de cazare în legislația specifică din domeniul turismului, cota redusă de TVA de 9% se aplică atât cazării, cât și serviciilor accesorii cazării, vândute sau oferite spre vânzare la preţul inclusiv al pachetului turistic, precum prânz, cină, gustări între mese, alte servicii de agrement turistic oferite cu mijloace proprii ale structurii de primire turistică”, a anunţat Guvernul, într-un comunicat.
CUM BENEFICIAZĂ TURIȘTII DE REDUCEREA TVA
Pentru a beneficia de reducerea TVA, turiștii trebuie să se adreseze agențiilor de turism, care le pot crea diferite pachete de servicii care să cuprindă cazare, masă sau cazare, masă și excursii, după cum explica zilele trecute, președintele Asociației de Promovare Litoral - Delta Dunării, Corina Martin. În condițiile reducerii TVA, hotelierii susţin că vor micșora tarifele cu 10%, în medie. Impactul bugetar estimat de Guvern pentru acest an este de 100 de milioane de lei.
SE LUCREAZĂ LA O NOUĂ LEGE A TURISMULUI
Reprezentanții patronatelor din turism au avut marți, 13 ianuarie, o primă întâlnire cu ministrul Economiei, Comerțului și Turismului, Mihai Tudose. În cadrul întâlnirii, s-a stabilit termenul de 15 februarie pentru definitivarea unei noi Legi a Turismului. ”Marți, 20 ianuarie, vom avea o nouă discuție la minister. Până atunci, noi, patronatele, vom trimite propuneri scrise referitoare la problemele cu care ne confruntăm, dar și privitoare la noua lege”, a declarat Martin. Ea a adăugat că în cadrul întâlnirii a discutat despre regândirea strategiei brandului turistic, pentru a cuprinde și litoralul în destinațiile promovate în străinătate. ”Am explicat ce înseamnă activitatea de turism pe litoral, cât de diferită este această destinație și care sunt problemele specifice cu care se confruntă”, a completat Martin.