Guvernul îl acuză pe comisarul european Laszlo Kovacs că s-a antepronunţat în cazul taxei auto

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Guvernul îl acuză pe comisarul european Laszlo Kovacs că s-a antepronunţat în cazul taxei auto

Politică 01 Decembrie 2007 / 00:00 537 accesări

Comisia Europeană (CE) a trecut, miercuri, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României în cazul taxei de primă înmatriculare, autorităţile de la Bucureşti avînd la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor CE, care, în caz contrar, va înainta o plîngere la Curtea Europeană de Justiţie (CEJ). Executivul european a argumentat decizia prin faptul că reglementările în vigoare sînt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. Comisarul european pentru taxe, Laszlo Kovacs, a declarat, miercuri, că a avut în cursul dimineţii o convorbire cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, căruia i-a explicat că \"emisia de CO2 a unei maşini mici şi vechi poate fi egală cu cea a unui Porsche Carrera nou-nouţ\" şi că sumele colectate de stat ca taxă auto trebuie restituite. El a arătat că CE va renunţa la procedurile de sancţionare a României imediat ce Guvernul român va modifica legislaţia privind taxa auto şi că aceste proceduri pot fi oprite chiar şi după sesizarea CEJ, explicînd totodată că procedura împotriva taxei auto din România se bazează pe discrepanţa dintre legislaţia românească actuală şi legislaţia la nivel comunitar. Comisarul european a spus că a convenit cu premierul Tăriceanu ca România să îşi reconsidere poziţia şi că i-a promis sprijinul experţilor UE, dacă va fi necesar, pentru detalii concrete, astfel încît legea să poată fi modificată. Reacţia Guvernului la poziţia CE în privinţa taxei auto a venit abia vineri. Purtătorul de cuvînt al Executivului, Camelia Spătaru, a reamintit că taxa auto este un instrument de protecţie a mediului, prin încercarea limitării emisiilor de dioxid de carbon, şi nu se constituie într-un element discriminatoriu deoarece se aplică atît maşinilor din producţia autohtonă, cît şi celor din import. Ea a adăugat că în cadrul UE există un grup de lucru pentru elaborarea unei reglementări unitare a taxei auto, cu o importantă componentă de mediu cu referire directă la emisiile de dioxid de carbon. Oficialul guvernamental a arătat că, prin poziţia sa, România îşi reafirmă disponibilitatea de a lucra cu experţii Comisiei în vederea găsirii unei soluţii care să corespundă tendinţelor europene de protecţie a mediului şi a spus că ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, se va afla, săptămîna viitoare, la Bruxelles, unde va avea şi o discuţie cu comisarul Laszlo Kovacs. Camelia Spătaru a adăugat că Guvernul este de părere că Laszlo Kovacs s-a antepronunţat pe această temă, “deoarece nu se cunoaşte dacă România va intra în discuţia CEJ”



12