Guvernul SUA, ameninţare pe internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Luare de poziţie categorică

Guvernul SUA, ameninţare pe internet

Monden 15 Martie 2014 / 00:00 595 accesări

APEL LA TRANSPARENŢĂ Directorul executiv al reţelei de socializare Facebook, Mark Zuckerberg, a avertizat că Guvernul SUA subminează încrederea în internet şi nu face suficient pentru a asigura publicul cu privire la libertatea şi securitatea online. „L-am sunat pe preşedintele Obama ca să îmi exprim dezamăgirea în legătură cu daunele provocate de Guvern pentru viitorul nostru în general”, a scris acesta într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook. „Din păcate, se pare că va fi nevoie de o lungă perioadă pentru o reformă reală”, şi-a exprimat el frustrarea. „Guvernul american ar trebui să fie campion pentru internet, nu o ameninţare. El ar trebui să fie mai transparent cu privire la ceea ce face, altfel oamenii îşi vor imagina ce este mai rău”, a avertizat Mark Zuckerberg.

Această luare de poziţie din partea co-fondatorului celei mai mari reţele de socializare online din lume ilustrează tensiunile crescânde dintre sectorul tehnologiei şi autorităţi după o serie de dezvăluiri despre programe ample de monitorizare puse în aplicare de către agenţiile de informaţii americane. „Internetul funcţionează pentru că majoritatea oamenilor şi companiilor fac acelaşi lucru. Noi cooperăm pentru a crea un mediu sigur şi pentru a face spaţiul pe care îl împărtăşim să fie şi mai bun”, a adăugat Mark Zuckerberg. „Acesta este motivul pentru care sunt atât de bulversat şi de dezamăgit de rapoartele repetate cu privire la comportamentul Guvernului american. Când inginerii noştri lucrează neobosit pentru a îmbunătăţi siguranţa, noi ne gândim să ne protejăm împotriva criminalilor, nu împotriva propriului nostru Guvern”, a afirmat acesta.

VIRUSURI PENTRU MONITORIZAREA UTILIZATORILOR Glenn Oswald, un fost jurnalist la „The Guardian”, scria doar cu o zi înainte, pe site-ul revistei online Intercept, despre utilizarea la scară mare a unor virusuri informatice pentru extragerea unor date din reţele telefonice sau pe internet, pe baza unor documente transmise de către fostul consultant al Agenţiei Naţionale americane pentru Securitate (NSA) Edward Snowden. În anumite cazuri, NSA ar fi imitat pagini Facebook pentru a introduce aceste virusuri în calculatoare. Majoritatea navigatorilor pe internet şi a firmelor cooperează „în vederea creării unui mediu sigur şi transformării spaţiului pe care îl împărtăşim într-unul şi mai bun”, a subliniat Mark Zuckerberg. Potrivit unor informaţii furnizate în ultimele luni de către Edward Snowden, NSA a avut acces la servere ale unor giganţi din sectorul IT, precum Facebook, Google sau Yahoo!. Grupurile vizate au dezminţit în mod ferm că ar fi existat accese la datele lor fără mandat judiciar, dar au subliniat că o transparenţă sporită ar oferi asigurări utilizatorilor serviciilor lor. În luna ianuarie, au obţinut dreptul de a publica date globale despre cereri oficiale de date, însă numeroase voci au reclamat şi mai multe detalii. Mark Zuckerberg a reiterat, vineri, acest apel în favoarea unei deschideri, subliniind că „a avea încredere în internet este mai important ca niciodată”. Aceste comentarii au provocat o reacţie de entuziasm pe internet. În decurs de două ore, aproape 97.000 de membri Facebook au dat „like”, 11.800 au împărtăşit mesajul, iar câteva sute l-au comentat, cei mai mulţi pentru a-l felicita pe fondatorul Facebook.

CLIPURI PUBLICITARE NEINVAZIVE?! Rețeaua de socializare Facebook rămâne o afacere. A început din decembrie testele pentru introducerea de clipuri video publicitare în paginile membrilor săi, iar joi a trecut la etapa următoare. Grupul a anunțat, pe blogul său oficial, lansarea clipurilor de publicitate video premium, pe care utilizatorii vor putea începe să le vadă în câteva luni. Reprezentanţii Facebook au precizat că este vorba despre „o introducere limitată” a unui număr mic de clipuri publicitare. Facebook, care trebuie să acorde atenţie caracterului noilor clipuri astfel încât acestea să nu fie mai invazive decât formatele actuale, a reafirmat că desfăşurarea acestor noi forme de publicitate va include supravegherea modului în care oamenii interacţionează cu ele.

Principiul rămâne acelaşi anunţat de grupul Facebook în luna decembrie: spoturi de câte 15 secunde care pornesc automat, dar fără sunet atunci când utilizatorul ajunge la nivelul lor, coborând pe pagina sa de notificări. Dacă el trece la notificările următoare, spotul se opreşte. Dacă se apasă deasupra, sunetul porneşte. Clipurile publicitare video premium sunt cumpărate şi audienţa lor este măsurată în mod similar clipurilor publicitare achiziţionate pentru televiziune. Clipurile publicitare sunt ţintite către „un public specific pe o scurtă perioadă”. Preţul va depinde de audienţa lor, care va fi evaluată de către o companie specializată, Nielsen Online Campaign Rating. Reţeaua de socializare nu a precizat care sunt tarifele sale, însă media online evocă până la 2,5 milioane de dolari pe zi pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori la ore de trafic online intens.

Taguri articol


12