Haos în legislaţia transporturilor navale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aprobări şi suspendări pe bandă rulantă

Haos în legislaţia transporturilor navale

Eveniment 08 Noiembrie 2006 / 00:00 822 accesări

Proiectele de lege prin care sînt modificate Ordonanţele 42/1997 şi 22 privind transportul naval şi respectiv munca „la negru” în porturile româneşti au fost elaborate, dezbătute şi suspendate de zeci de ori, deşi nu au apucat încă să intre în vigoare. Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) a depus, ieri, la Comisia Economică a Senatului, un memoriu prin care se declară împotriva modificării Ordonanţelor 22 şi 42/1997. Liderul FNSP filiala Constanţa, Petre Costel spune că toate modificările aduse celor două normative nu sînt altceva decît o încercare a guvernanţilor de a privatiza 49% din administraţiile portuare. „Dacă se întîmplă acest lucru, toată lupta pe care am dus-o noi, de a împiedica munca la negru în porturi, nu va mai avea niciun efect, pentru că nu va mai exista o autoritate care să controleze aplicarea acestei legi", a declarat Petre Costel. Acesta a explicat că, de fapt, guvernanţii intenţionează ca funcţia de „autoritate“ să fie asimilată numai Autorităţii Navale Române, iar administraţiile portuare să fie un fel de societăţi comerciale, fără drept de inspecţie şi control. „În aceste condiţii, dacă nu mai există o autoritate care să controleze modul în care se munceşte în porturi, se poate ajunge la un adevărat haos. Este binecunoscută practica unor operatorii portuari de a angaja forţă de muncă la negru, fenomen distructiv atît pentru cei care muncesc şi acceptă această formă de cîştig pe platforma portuară, cît şi pentru operatorii portuari serioşi care vor fi concuraţi cu preţurile de dumping folosite de către cei care operează în ilegalitate“, susţine Petre Costel. În memoriul adresat Comisiei Economice a Senatului, preşedintele FNSP propune şi o soluţie pentru rezolvarea situaţiei. „Vrem ca cele două acte normative care reglementează pe de o parte transportul naval şi pe de alta munca în porturile româneşti, să se discute la pachet şi să se elaboreze o singură lege a porturilor, aşa cum există în toată lumea", a precizat Petre Costel. El a adăugat că, în prima jumătate a săptămînii viitoare va merge la Senat şi respectiv la Ministerul Transporturilor, unde va purta discuţii pe aceasă temă şi îşi va susţine propunerea cu argumente şi exemple concrete.

La rîndul său, iniţiatorul dezbaterii modificărilor aduse ordonanţei 42/1997, de săptămîna trecută, senatorul Dorel Onaca, membru al Comisiei Economice, a confirmat că discutarea pe fond a acestei ordonanţe, în comisie, s-a amînat pînă săptămîna viitoare, cînd Ministerul Transporturilor îşi va formula un punct de vedere. „Modificările aduse de FNSP sînt pertinente", a precizat Onaca. El a adăugat că se va profita de această ocazie şi se vor discuta şi modificările pe care le-au adus reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor.



12