Haosul de pe piaţa RCA aduce câştiguri numai firmelor de profil

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Haosul de pe piaţa RCA aduce câştiguri numai firmelor de profil

Eveniment 07 Februarie 2011 / 00:00 940 accesări

AMENDA, MAI SCUMPĂ DECÂT RCA. Piaţa poliţelor de răspundere civilă auto (RCA) este una în care puţine lucruri se vor schimba în viitorul apropiat, pentru că jucătorii ar avea prea mult de pierdut. Poate vă întrebaţi de ce continuă să existe firme care practică tarife de-a dreptul stupide şi de ce nu se coalizează trei - patru asigurători care să elimine concurenţa din piaţă. Răspunsul este simplu - ar trebui să preia clienţii firmelor falimentare. Cu alte cuvinte, ar creşte riscul de a trebui să plătească daune. Acesta este şi motivul pentru care nu există tarife de mijloc pe piaţa RCA. Există preţuri mici şi, drept urmare, clienţi mai mulţi, adică timp îndelungat de soluţionare a dosarelor. După o astfel de perioadă, asigurătorii trec la tarife foarte mari, au clienţi mai puţini, dar reuşesc să acopere pierderile cauzate de politica agresivă practicată anterior. „Cu cât sunt mai multe firme pe piaţă, cu atât este haos mai mare, care îi avantajează pe asigurători. De cealaltă parte, cei mai mulţi români îşi fac RCA doar pentru că este obligatoriu şi pentru că amenda este mai mare decât costul poliţei. Mulţi spun că nici nu-i interesează ce sumă acoperă RCA-ul achiziţionat”, spune brokerul constănţean de asigurări Ciprian Radu, care lucrează de peste 12 ani în acest domeniu.

ISTORICUL ŞOFERULUI, LUAT LA BANI MĂRUNŢI. Dacă vreţi un RCA trebuie să ştiţi că firmele iau în calcul o serie de detalii cum ar fi: vârsta, vechimea permisului de conducere, domiciliul, modul în care folosiţi maşina, modelul vehiculului, capacitatea cilindrică şi istoricul şoferului. Spre exemplu, un constănţean născut în 1980, care are permis din 2004 şi o maşină cu motor de 1,4l, pe care o foloseşte în interes personal, încadrat în clasa de reducere 4 (n.r. - categoria bonus malus, de la 0 la 14), va plăti 137 lei pentru un RCA, pe şase luni, la Astra. Este cel mai mic tarif din piaţă, la ora actuală. Pentru un an, tariful este de 264 lei. La alte firme, tarifele sunt următoarele: Asirom - 230 lei (6 luni)/416 lei (12 luni), Omiasig - 185/339 lei, Allianz - 208/522 lei, Ardaf - 467,5/839,1, Uniqa - 192/366 lei, Generalli - 277/526 lei. „Cele mai uzuale reduceri sunt cele acordate persoanelor cu handicap (50%) şi pensionarilor (25 - 35%). Desigur, persoanele cu handicap trebuie să aibă maşini modificate, o regulă care nu este respectată prea des. Alte firme ţin cont de localitatea de domiciliu a clientului şi, în general, oferă stimulente pentru cei din mediul rural, deoarece traficul este redus în acele zone. La fel, cei cu experienţă la volan vor plăti mai puţin. Se mai oferă reduceri de 5 - 10% pentru clienţii care cumpără pachet RCA+Casco. Generalli acordă bonus persoanelor care au copii minori, pentru că sunt mai responsabile pe şosea. Tinerii nu au nicio şansă de a primi reduceri, întrucât statisticile arată că ei provoacă cele mai multe accidente. Asirom şi BCR dau şi reduceri pentru bugetari şi şomeri”, explică Ciprian Radu.

MAŞINĂ MARE, POLIŢĂ MAI SCUMPĂ. Cu cât maşina este mai mare, cu atât poliţa RCA este mai scumpă. Şi asta pentru că poliţa acoperă daunele provocate de vehicul. Evident, un Hummer care intră într-o casă va face stricăciuni mai mari decât Matizul care probabil doar a zgâriat gardul aceleiaşi case. Ce trebuie să mai ştiţi este că nu prea îi mai puteţi păcăli pe asigurători, pentru că istoricul fiecărui şofer apare online, în statistici la care au acces toţi jucătorii de pe piaţă. De aceea au loc foarte multe „furturi” de clienţi. Diverse firme studiază statisticile şi caută şoferi „responsabili”, pe care îi ademenesc cu un preţ mai mic.



Ştiri recomandate

12