Primăria Medgidia a organizat ieri o întîlnire între reprezentanţii administraţiei publice locale şi cei ai Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, Direcţiei Generale Evaluare Impact, Controlul Poluării şi Protecţia Atmosferei. Scopul întîlnirii a fost stabilirea acordului privind implicarea comunităţii din Medgidia în derularea proiectului Phare de asistenţă tehnică 004, privind întărirea capacităţii instituţionale pentru implementarea şi punerea în aplicare a directivelor cu privire la zgomot. În cadrul întîlnirii au avut loc schimburi de informaţii referitoare la harta cadastrală şi la modalitatea de realizare a hărţii de zgomot a municipiului Medgidia. Cu toate că autorităţile de la Medgidia nu erau obligate să realizeze această hartă, conducerea Primăriei a decis să aplice Hotărîrea de Guvern 321/2005, privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, care obligă autorităţile locale să elaboreze hărţile de zgomot pentru aglomerările urbane cu peste 250.000 de locuitori. Hotărîrea se aplică şi în cazul unităţilor aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, care au în administrare infrastructuri rutiere, feroviare sau aeroportuare. Acestea trebuie să elaboreze hărţile de zgomot pentru şoselele al căror trafic înregistrează mai mult de şase milioane de maşini anual, pentru căile ferate cu peste 60.000 de treceri pe an şi pentru aeroporturile unde se desfăşoară mai mult de 30.000 de mişcări anual. Potrivit actului normativ, hărţile acustice trebuiau finalizate pînă la sfîrşitul lunii aprilie, pentru ca, în mai, comisiile tehnice regionale să se poată întruni în vederea analizării, verificării şi aprobării hărţilor. Datele extrase din acestea vor fi raportate către Comisia Europeană pînă la sfîrşitul anului. Reprezentanţii celor nouă municipii cu o populaţie mai mare de 250.000 de locuitori au fost însă nemulţumiţi de termenul-limită fixat de către legiuitor, iar HG 321/2005 urmează să fie modificată şi să fie stabilit un alt termen la care cele nouă municipii din România, care au peste 250.000 de locuitori, vor trebui să predea hărţile acustice. Potrivit procedurii, firmele care se vor ocupa de realizarea hărţilor acustice trebuie să întocmească o hartă unde vor fi trecute toate străzile şi clădirile importante din oraş. Apoi se vor monitoriza străzile, se va face o medie a numărului de maşini care circulă pe acolo şi se vor stabili categoriile de automobile întîlnite cu preponderenţă. De asemenea, se va consemna materialul din care sînt realizate pavajul şi clădirile din zonele monitorizate. După aceea, prin formule speciale, se vor introduce toate aceste date pe hartă şi se va evidenţia situaţia tuturor zonelor poluate fonic şi a numărului de decibeli înregistraţi la înălţimea de patru metri.