Hartă electronică pentru canalele navigabile

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Hartă electronică pentru canalele navigabile

Justiție 09 Ianuarie 2007 / 00:00 1560 accesări

Sistemul de dirijare şi stocare automată a datelor navelor care circulă pe Dunăre (VTMIS), inaugurat la începutul lunii iunie 2006, la Căpitănia Drobeta Turnu Severin, este utilizat atît în navigaţia pe Dunăre, cît şi în cea pe canalele navigabile. Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) Constanţa nu numai că aplică sistemul VTMIS, dar odată cu punerea în funcţiune a sistemului RoRIS (un sistem de identificare a navelor care circulă pe Dunăre, sectorul românesc, o ramură a proiectului olandez RIS - River Information Services) de către Autoritatea Navală Română (ANR), doreşte transformarea sistemului VTMIS în RoRIS. „Pentru ca ACN să se poată racorda la sistemul RIS, am prevăzut pentru anul 2007 execuţia hărţii electronice a canalelor navigabile şi realizarea unui proiect tehnic de dezvoltare a sistemului VTMIS pe canalele navigabile pentru asigurarea standardului RIS. În acest sens, vom avea în vedere şi interconectarea cu sistemul RoRIS implementat de ANR pe întreaga Dunăre (proiectul RoRIS cuprinde Dunărea, de la Baziaş pînă la Sulina)”, a declarat purtătorul de cuvînt al ACN, Adrian Pîndici.

Anul acesta, ANR va derula cea de a doua etapă de dezvoltare a sistemului RoRIS, etapă care prevede şi integrarea sistemului VTMIS de pe canalele navigabile. „În urma implementării noului sistem vom obţine mai multe informaţii despre locaţia în care se află navele în orice moment pe canalele navigabile, vom putea determina de la distanţă adîncimile în anumite zone precum şi parametri fizico-chimici ai apei. Precizăm că licitaţia privind Proiectul pentru implementarea sistemului de monitorizare a parametrilor hidrometeorologici (RIS VTMIS) se va desfăşura la sfîrşitul lunii ianuarie 2007”, a adăugat Adrian Pîndici.

Sistemul VTMIS este un instrument important de management al traficului şi are rolul de a asista operatorii Port Control din cadrul căpităniilor pentru a urmări şi dirija traficul navelor fluviale pe sectorul românesc al Dunării. Acest sistem de date e unic în România, şi va funcţiona pentru tot sectorul românesc al Dunării, în lungime de aprox. 1.075 km, iar implementarea lui a fost posibilă prin intermediul unui program PHARE. De asemenea, acesta este cel mai complex proiect demarat în România în cadrul conceptului de sisteme inteligente de transport naval, avînd în vedere că acoperă toate cele 23 de porturi dunărene româneşti şi furnizează servicii tuturor operatorilor importanţi din traficul fluvial.



Ştiri recomandate

12