Reprezentanţii Heineken România au anunţat încheierea primei ediţii a programului de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi”, lansat anul trecut în oraşele Constanţa şi Miercurea Ciuc, în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. Programul dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din cele două oraşe a presupus acordarea a patru granturi, câte două pentru fiecare oraş, în valoare de 63.000 de lei fiecare. La Constanţa, din cele 11 proiecte depuse de organizaţiile nonguvernamentale şi instituţiile publice din municipiu, juriul a desemnat câştigătoare proiectele Fundaţiei Baylor Marea-Neagră şi al Fundaţiei „Fantasio” Constanţa. În cadrul proiectului „Test Kool-t: cultura testării pentru boli infecţioase pentru tinerii şi adulţii din oraşul Constanţa”, reprezentanţii Fundaţiei Baylor Marea-Neagră îşi propun să faciliteze accesul la testare eliminând obstacolele existente atunci când e vorba de programul clasic, fix de testare: program, transport, etc. Timp de şase luni au fost testate 622 de persoane în unitatea mobilă şi alte 3.500 au fost informate cu privire la riscurile hepatitei B, C şi a HIV. Fundaţia „Fantasio” a participat cu proiectul „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, al cărui obiectiv principal îl constituie stimularea dezvoltării meşteşugurilor artistice tradiţionale din România, protejarea şi relansarea producţiei de obiecte de artă populară şi artizanat cu specific tradiţional, precum şi promovarea acestor produse pe pieţele naţionale şi internaţionale. În perioada 7-16 octombrie 2011, proiectul a înregistrat 20.000 de vizitatori în cadrul „Sărbătorii recoltei şi vinului dobrogean” şi a reunit 30 de meşteşugari din toate regiunile României.