Familiile din România au cheltuit, în primele nouă luni, cu 6,4% mai mulţi bani pentru bunurile de larg consum, comparativ cu perioada similară a anului trecut, inflația fiind „vinovatul“ principal, potrivit unei analize GfK - „Conform Eurostat, inflaţia pentru alimente a crescut cu 4%, față de 2017. Chiar şi în acest context, volumele cumpărate s-au majorat cu aproape 2%, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preţ, aşa cum s-a întâmplat anul trecut“. Formatele moderne de comerţ au reuşit să îşi consolideze şi mai mult poziţia dominantă şi deţin, în prezent, aproape 60% din totalul cumpărăturilor destinate consumului casnic. Dintre ele, hipermarketurile rămân destinaţia principală pentru cumpărăturile familiei, însă continuă să piardă teren. Supermarketurile, în schimb, au cea mai dinamică creştere a cotei de piaţă (+6%). Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare creştere a cotei de piaţă; în medie, o familie a lăsat 42 lei la o vizită în aceste unități. Şi magazinele moderne de proximitate şi-au consolidat poziţia pentru cumpărăturile casnice; ele au fost alese de aproape patru din zece familii, cu 15% mai multe decât anul trecut.