Hipermarketul rămâne „templul“ comerțului și-n 2018

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Hipermarketul rămâne „templul“ comerțului și-n 2018

Economie 06 Decembrie 2018 / 16:20 703 accesări
În 2018, hipermarketurile au rămas destinația principală pentru cumpărăturile familiilor din România, potrivit GfK

În 2018, hipermarketurile au rămas destinația principală pentru cumpărăturile familiilor din România, potrivit GfK

Familiile din România au cheltuit, în primele nouă luni, cu 6,4% mai mulţi bani pentru bunurile de larg consum, comparativ cu perioada similară a anului trecut, inflația fiind „vinovatul“ principal, potrivit unei analize GfK - „Conform Eurostat, inflaţia pentru alimente a crescut cu 4%, față de 2017. Chiar şi în acest context, volumele cumpărate s-au majorat cu aproape 2%, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preţ, aşa cum s-a întâmplat anul trecut“. Formatele moderne de comerţ au reuşit să îşi consolideze şi mai mult poziţia dominantă şi deţin, în prezent, aproape 60% din totalul cumpărăturilor destinate consumului casnic. Dintre ele, hipermarketurile rămân destinaţia principală pentru cumpărăturile familiei, însă continuă să piardă teren. Supermarketurile, în schimb, au cea mai dinamică creştere a cotei de piaţă (+6%). Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare creştere a cotei de piaţă; în medie, o familie a lăsat 42 lei la o vizită în aceste unități. Şi magazinele moderne de proximitate şi-au consolidat poziţia pentru cumpărăturile casnice; ele au fost alese de aproape patru din zece familii, cu 15% mai multe decât anul trecut.

Taguri articol


12