Neobosit căutător în lada de zestre a folclorului şi a culturii autentice româneşti, Tudor Gheorghe se înclină în faţa publicului, de fiecare dată, cu respect, de parcă ar urma ceremonial ancestral, aducându-i ca „prinos” adevărate bijuterii muzical-poetice, salvate de la uitare. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi luni seară, când menestrelul a cântat, pentru a doua oară pe scena Casei de Cultură din Constanţa - contrar obiceiului său - la cererea expresă a publicului, frumuseţea şi gingăşia celui de-„Al cincilea anotimp, Femeia”. În periplul muzical-poetic prin creaţia marilor versificatori români, care au celebrat femeia-iubită - Tudor Arghezi, Nicolae Labiş, Ion Pillat, Alexandru Macedonski, Ion Horea sau femeia-mamă - Grigore Vieru şi Mircea Micu, maestrul a fost însoţit de corul şi orchestra Teatrului Muzical „Nae Leonard” din Galaţi, sub bagheta aceluiaşi neobosit Marius Hristescu.
● ÎN TOAMNĂ E „VREMEA NEMÂNIEI” ● Spectacolul a fost „condimentat” cu ironii pertinente la adresa vieţii social-politice, la circul „vedetelor” din show-biz şi chiar la „Eurovision”, la care Tudor Gheorghe s-ar fi prezentat cu un... hit, „În Archanghel”. „Bine că nu l-am trimis. Ieşeam din normalitate”, a spus, cu ironie amară, maestrul. Din programul spectacolului nu au lipsit nici „hiturile” - pentru că termenul „şlagăr” este „demodat” - celorlalte patru anotimpuri, dintre care s-a impus, detaşat, „Au înnebunit salcâmii”, iar seara s-a încheiat cu „hitul” „În Archanghel”. Consecvent convingerilor sale, maestrul nu a acordat niciun bis, ieşind pe scenă, alături de Marius Hristescu, doar pentru a se înclina cu respect Măriei Sale, Publicul. La jumătatea spectacolului, trubadurul contemporan promisese că, în toamnă, va reveni la Constanţa cu un nou spectacol, „Vremea nemâniei”, construit pe suportul poetic al regretatului Grigore Vieru.