O acţiune recentă a jandarmilor constănţeni şi a colegilor lor de la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Ialomiţa a avut ca rezultat prinderea mai multor hoţi care reuşiseră să fure şase butoaie cu 200 de litri de motorină, de pe o dragă ancorată la mal. Operaţiunea a avut drept scop prevenirirea şi combaterea furturilor de combustibil şi a braconajului piscicol pe Dunăre, în zona Cernavodă-Balta Ialomiţei. La unirea Canalului Dunăre-Marea Neagră cu bătrînul fluviu, în apropiere de Podul Anghel Saligny, era ancorată draga Fileşti 2 a SC Argos SA, din Cernavodă, o navă amenajată cu instalaţii speciale care îndepărtează reziduurile şi depunerile care împiedică navigaţia. Puţin după ora 21.00, jandarmii au zărit o barcă în care se aflau doi bărbaţi, apropiindu-se de draga ancorată la mal. Cei doi au urcat la bordul navei unde au rămas timp de o oră şi jumătate, după care au încărcat în barca cu care veniseră şase butoaie. La plecarea bărcii, celor doi li s-a alăturat un bărbat de la bordul drăgii. În momentul în care ambarcaţiunea s-a apropiat de mal, ocupanţii ei i-au observat pe jandarmi. În această situaţie, ei au întors barca şi s-au îndreptat spre celălalt mal. Bucuroşi că au scăpat de oamenii legii, cei trei au tras barca la mal cu intenţia de a descărca butoaiele, dar au dat nas în nas cu jandarmii ialomiţeni. Filtrul a fost organizat pe ambele maluri de cele două inspectorate de jandarmi, fiecare avînd în supraveghere propria faleză din raza de competenţă în aşa fel încît infractorii depistaţi să nu aibă posibilitatea de scăpare. Pe numele celor trei, Dorin Suchea, de 33 de ani, Mihai Minof, de 53 de ani şi Doru Nicolae Cămară, de 55 ani, toţi din Feteşti a fost întocmit dosar penal pentru furt calificat, dosar ce urmează a fi înaintat Parchetului de pe lîngă Judecătoria Medgidia. Motorina furată, în greutate de peste o tonă, urmează a fi predată societăţii care deţine utilajul de dragare.
Din spusele localnicilor, în aceste zone, sărăcia îi împinge pe mulţi la furturi de motorină şi fier vechi de pe nave. Cei mai mulţi infractori sînt prinşi şi de poliţiştii de frontieră întrucît aceştia pot acţiona pe apă cu şalupe rapide. De cele mai multe ori, furturile dintre Ostrov şi Hîrşova sînt realizate cu complicitatea angajaţilor de pe navele atacate de piraţii de pe Dunăre. Au fost însă şi situaţii în care marinarii au declarat că au fost ameninţaţi, dar şi atunci există suspiciuni privind complicitatea lor. Hoţii apelor acţionează noaptea, cînd navele sînt ancorate la mal. Aceştia se folosesc de ambarcaţiuni cu motor de dimensiuni apreciabile, cu ajutorul cărora transportă cantităţi mari de fier vechi şi combustibil. Acţiunile lor sînt atît de dese încît, cu excepţia pompierilor care nu pot acţiona în aceste sens, toate structurile MIRA înregistrează capturi. De-a lungul timpului s-au constituit şi filiere ale celor care dădeau atacuri la conducte. Mulţi dintre aceştia ori au plecat din ţară, ori s-au reprofilat pe alte genuri de activităţi infracţionale profitabile care necesită acţiuni în grupuri organizate. O captură asemănătoare a jandarmilor constănţeni s-a înregistrat în luna ianuarie a acestui an, în dreptul portului de la Cernavodă, cînd alţi trei bărbaţi au furat o tonă de fier vechi urmînd un scenariu asemănător cu cel de luni. Atunci, unul dintre hoţi a încercat să scape de jandarmi, aruncîndu-se în apele îngheţate ale fluviului, unde a stat timp de o oră în speranţa că oamenii legii se vor plictisi şi va scăpa. Cînd nu a mai rezistat frigului, acesta a fost dus la spital de jandarmi, după care a fost invitat la sediul Jandarmeriei, unde i s-a făcut dosar penal pentru furt calificat.