Hoţii de cabluri paralizează circulaţia feroviară

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Hoţii de cabluri paralizează circulaţia feroviară

Peste 20 de trenuri pe relaţia Bucureşti - Constanţa au ajuns pe litoral în 9 ore!
Social 03 Septembrie 2007 / 00:00 638 accesări

Cum ar fi să mergi 200 de kilometri cu trenul şi să ai impresia că ai luat avionul către America? O astfel de situaţie pare oarecum hazardată şi lipsită de logică, însă cei care folosesc serviciile Companiei CFR Călători ştiu cel mai bine ce înseamnă o astfel de aventură. Evident, comparaţia dintre tren şi avion este valabilă doar la capitolul durata călătoriei, pentru că atunci cînd nu se coc în compartimentele cu peste 40 de grade Celsius, românii fac ţurţuri în vagoanele înzăpezite. După un an în care trenurile pe relaţia Bucureşti - Constanţa au fost folosite cu succes la promovarea turismului extrem, românii parcurg obişnuitul drum de trei ore în cinci sau chiar…nouă ore! Călătorii care au plecat ieri din Bucureşti cu gîndul de a ajunge pe litoral au simţit pe propria piele ce înseamnă condiţiile oferite cu generozitate la peste 40 de lei. Din cauza furtului unor cabluri de alimentare ale aparatelor de semnalizare din zona Săruleşti - Lehliu, traficul feroviar a fost dat peste cap. Peste 20 de trenuri cu destinaţia Constanţa au ajuns la malul mării cu întîrzieri de sute de minute. Directorul Diviziei Călători din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Gabriel Ţăranu, a declarat că cele mai mari întîrzieri au fost înregistrate la trenurile care au plecat duminică dimineaţă din Bucureşti. \"Furturile de cabluri sau chiar de şine în zona Lehliu reprezintă o problemă mai veche, dar care trebuie rezolvată de cei de la Bucureşti şi poliţiştii de la transporturi feroviare. Avînd în vedere că reparaţia unui astfel de cablu poate dura mai multe ore, călătorii au fost nevoiţi să accepte situaţia. Cei care aşteptau sosirea trenurile în gară au fost informaţi de întîrzieri\", a precizat Ţăranu.

Cele mai mari probleme au fost înregistrate la trenul Intercity 581, dar şi la garniturile Rapid 981, 983 şi 993, care au ajuns la Constanţa cu 150 - 160 de minute întîrziere. De asemenea, patru trenuri care au plecat din Bucureşti şi Braşov, cu direcţia Constanţa, au avut întîrzieri între 90 şi 180 de minute. Ţăranu susţine că printr-o situaţie asemănătoare au trecut şi călătorii din trenurile accelerat 1.681, 1683 şi Intercity-ul 583, existînd posibilitatea ca şi trenurile care pleacă de la Constanţa să ajungă mai tîrziu la destinaţie. \"Este regretabil faptul că oamenii călătoresc peste cinci ore de la Bucureşti la Constanţa, însă trebuie să fim mult mai atenţi la menţinerea unor condiţii mai bune pe liniile ferate. Sperăm ca incidentul de la Lehliu să nu se mai repete, mai ales că este vorba despre imaginea noastră şi interesele călătorilor\", a explicat Ţăranu. Revoltaţi de noul record stabilit de Compania CFR Călători, pasagerii care nu au mai avut răbdare să aştepte trenurile groazei au solicitat agenţiilor de voiaj returnarea banilor pe bilete. Neplăcerile pe care CFR-ul le creeează călătorilor înseamnă bucuria firmelor de transporturi de călători, mai ales că cei mai mulţi din cei care ar fi trebuit să plece din Constanţa au ales microbuzele către Bucureşti. Scandalul călătoriilor de coşmar pe relaţia Bucureşti - Constanţa vine în contextul în care Compania CFR Călători a crescut nejustificat tarifele la transport, ultima majorare la bilete, cu 8,1%, fiind operată chiar din această lună.



Ştiri recomandate

12