Hoţii de pe internet, atacaţi cu caricaturi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Campanie inedită

Hoţii de pe internet, atacaţi cu caricaturi

Economie 06 August 2012 / 00:00 614 accesări

FRAUDĂ CLASICĂ „Maşină aproape nouă, cu puţini kilometri la bord, preţ negociabil”. Aşa sună anunţul. La numărul de contact (cel mai probabil unul de cartelă preplătită) răspunde un tip serios, care propune o corespondenţă prin e-mail. După două-trei zile, în care omul lasă din preţ, câştigând încrederea victimei, tranzacţia e ca şi încheiată. O singură condiţie - cumpărătorul trebuie să-şi trimită bani şi să îi dea vânzătorului o copie după dovada efectuării transferului, pentru a demonstra că are suma necesară. Nu de alta, dar nu vrea să bată drumul de pomană. Zis şi făcut, dar când victima merge să-şi ridice banii constată că cineva i-a luat-o înainte. Cum? Cu un act de identitate fals şi cu codul MTCN (număr de control unic, care nu trebuie dezvăluit decât destinatarului). Maşini second-hand vândute ieftin pe internet, apartamente de închiriat la preţ de nimic, licitaţii online, loterii cu premii, locuri de muncă în străinătate, premii surpriză - iată cele mai întâlnite modalităţi moderne de fraudă, asupra cărora Western Union (WU) vrea să atragă atenţia, cu o campanie inedită („Fereşte-te de fraude!”), bazată pe... caricaturi.

CE-I DĂ DE GOL PE HOŢI? „Campania include o serie de şase caricaturi, semnate de Ion Barbu, care ilustrează schemele de fraudă şi modalităţile prin care consumatorii le pot identifica”, spune directorul de ţară pentru România şi Bulgaria al WU, Daniela Budurea. Ea oferă şi câteva sfaturi celor care vor să se ferească de hoţi - „Dacă o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată, probabil că aşa şi este. Fiţi precauţi dacă vi se solicită plată în avans, dacă preţurile sunt mult sub media pieţei sau dacă salariile oferite pentru un job care nu necesită experienţă sunt mari. Când conversaţi prin e-mail, verificaţi dacă vânzătorul foloseşte corect limba română. Punctuaţia şi greşelile de ortografie sau gramatică sunt un semnal de alarmă. Acordaţi atenţie şi adresei de e-mail - hoţii folosesc, de obicei, adrese generice, fără nicio legătură cu firma de la care pretind că sunt. Atenţie şi la cei care spun că locuiesc în altă ţară sau că sunt plecaţi în afara graniţelor în interes de serviciu. E o scuză clasică, pentru a evita o întâlnire faţă în faţă”. O altă măsură de siguranţă recomandată este verificarea la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului a agenţiilor sau companiilor care vând produse sau oferă servicii suspicioase. Campania „Fereşte-te de fraude!” se va desfăşura în perioada august - septembrie 2012.

Taguri articol


12