Versiunea în limba germană a Huffington Post, cunoscutul site de informaţii american, a fost lansată oficial ieri în Germania, Austria şi Elveţia şi doreşte să devină, în următorii cinci ani, unul dintre cele mai importante cinci portaluri de informaţii germanofone. „Lansarea acestei ediţii marchează realizarea demersului Huffington Post de a fi prezent pe cinci dintre cele mai mari pieţe europene, în această primă fază de expansiune internaţională”, se precizează în comunicatul oficial al grupului american.
Această ediţie are sediul general la München, în sudul Germaniei, iar site-ul este administrat de Tomorrow Focus, filiala grupului mass-media Hubert Burda, care deţine peste 80 de publicaţii, inclusiv revistele „Bunte” şi „Elle”, cu care Huffington Post s-a asociat. Conducerea editorială este asigurată de Cherno Jobatey, de 52 de ani, fost prezentator-vedetă al emisiunii matinale difuzate de postul public ZDF, timp de 20 de ani, până la sfârşitul anului 2012. Ediţia germană a site-ului va cuprinde ştiri, informaţii, comentarii şi editoriale. Echipa redacţională este alcătuită din 15 jurnalişti care vor avea doar sarcina de a anima site-ul, agregând în special ştiri difuzate de agenţii de presă. Conţinutul va fi asigurat şi prin contribuţii externe neremunerate. HuffPost a anunţat că va colabora cu o serie de personalităţi, precum ministrul Muncii, Ursula von der Leyen, fostul mare jucător de tenis Boris Becker, directorul executiv al celui mai mare grup energetic RWE, Peter Terium, dar şi numeroase vedete din showbizul german.
În Germania, ca şi în celelalte ţări în care Huffington Post este prezent, absenţa remuneraţiei contribuitorilor la conţinutul difuzat este criticată de organizaţiile de jurnalişti şi de mediile tradiţionale. The Huffington Post are în prezent ediţii internaţionale în Marea Britanie, Canada, Franţa, Spania, Italia, Japonia, Maghreb (Tunisia, Maroc şi Algeria), Germania, Austria şi Elveţia. Huffington Post este un site american de informaţii şi un blog agregator de ştiri fondat de Arianna Huffington, Kenneth Lerer şi Jonah Peretti. Lansat în 2005 şi achiziţionat în februarie 2011 de portalul AOL, Huffington Post şi-a început expansiunea dincolo de graniţele SUA prin lansarea a două noi ediţii anglofone, una în Canada şi una în Marea Britanie.